Hoe heet hoog en laag zingen in het Engels?

Aangezien deze woorden ook andere betekenissen hebben kon ik dit niet zo gauw vinden. Heet het gewoon high and low of heeft het een andere benaming?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ken het alleen als: "bij hoog en laag volhouden"...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als het letterlijk over zingen gaat, moet je het woord "notes" bijzetten -> to sing high and low notes https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090407190854AAtn3de
Amadea
8 jaar geleden
Als de vraag over het spreekwoord zou gaan had ie in de categorie Taal moeten staan.

Het beste antwoord

Een man die heel hoog kan zingen heet in het Engels een countertenor. Als hij redelijk hoog kan komen is het een tenor. Gemiddelde stemhoogte bij een man geeft een baritone. En een lage stem een bass.

Een vrouw die hoog kan zingen is een soprano. Gemiddelde stemhoogte bij een vrouw geeft een mezzo-soprano. En een lage vrouwenstem is een contralto.

Hoog zingen is 'singing with high voice'. Laag zingen is 'singing with low voice'.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Beetje Dunglish... als dat idiomatisch al zou kloppen dan zou het nog eerder "to sing IN high voice" zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Stonecoal English. :-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt!