Als ik een youtube video maak, mogen wij in nederland dan wel copyrightddmuziek gebruiken?

Het verschilt per land zie : https://www.youtube.com/yt/copyright/fair-use.html

Toegevoegd na 4 minuten:
*Copyrighted

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
gvrox
9 jaar geleden
Op welke manier wil je de muziek gaan gebruiken ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Copyright muziek onder een video is bijna altijd fout.
In Nederland heet fair use: citaatrecht, en daarin mag nog minder.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fair_use

Het beste antwoord

In Nederland mag je geen geen copyright muziek in een video gebruiken zonder schriftelijke toestemming.
Bij youtube zal de video wel geplaatst worden. Echter kan de eigenaar van het muziekstuk een claim op jouw video leggen.
Dit betekend dat u een melding krijgt van youtube met daarin het verzoek of u gebruik maakt van dit muziekstuk in uw video.
Youtube gaat eerst van de eerlijkheid uit van de plaatser. U krijgt opties of u inderdaad de claim accepteert of niet.
Zolang u nog geen actie heeft ondernomen, blijft de video online op youtube.

Echter zal dit wel afhankelijk zijn van de advocaten van de eigenaar van het muziekstuk.

Bij facebook kun je geen video's plaatsen met copyright muziek. Facebook upload de video en controleert deze dan eerst. Als zij 'denken' dat u copyright muziek gebruikt word de video gewist. U krijgt dan wel een melding van facebook waarom uw video is geweigerd.