hoe dezelfde toon houden voor 45 seconden op gitaar zoals James Hetfield in nothing else matters?

In de solo van Metallica Nothing else matters, (dit is alleen in de live versie!!) Op het einde van de laatste solo houdt james Hetfield de toon in zijn B-snaar op de 5de fret (dacht ik) voor 45 seconden lang! (Zie afbeelding en/of youtube)
Mijn vraag is: hoe doet hij dit?
& alvast bedankt!

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry ik kreeg de afbeelding niet geupload

Weet jij het antwoord?

/2500

James gebruikt voor zijn gitaar een heel gevoelige distortion, zo eentje waarbij je met je vingers alleen op de fretten al noten kunt aanslaan. Wat hij doet is walsen met z'n vinger langs de fret, samen met de feedback geeft dat hoge toontje wat je hoort, die feedback komt van de floormonitors.... Toegevoegd na 3 minuten: Dit is overigens de gear die James gebruikt tijdens optredens: - ProCo Rat Distortion pedal - Ibanez Tube Screamer - Furman PQ4 parametric EQ - ADA 2FX Multi Effects Processor - ADA MQ1 EQ - Boss SE-50 Stereo Effects Processor - Aphex 109 Parametric EQ - Digitech WH1 Whammy - MXR Phase 100 - Line 6 DM4 - Electro-Harmonix Bass Micro Synthesizer - Mesa Boogie High Gain Amp Switcher - Boss NS-2 Noise Suppressor - DBX 1074 Quad Gate

Bronnen:
http://www.groundguitar.com/james-hetfield...

Het werkt dmv feedback, dus het speakergeluid, zorgt dat de snaar blijft trillen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100