Waarom kunnen vrouwen of meisjes zo idolaat op een zanggroep of artiest reageren?

Als een bekende groep of zanger op komt treden dan zie je hele groepen meisjes/vrouwen schreeuwen, gillen, huilen en soms zelfs bepaalde kledingstukken gooien. Waarom is dit?

Voorbeeld:

9 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.washingtonpost.com/lifestyle/style/beatlemaniacs-beliebers-directioners--why-do-they-scream/2014/07/24/ae5437b4-1273-11e4-9285-4243a40ddc97_story.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mooi stuk.

Het beste antwoord

Voor het overgrote deel is dit kuddegedrag. Iedereen ": weet" inmiddels dat je je zo " hoort" te gedragen als er een artiest in beeld is, dus gedragen ze zich ook zo. En dat kan zich zelfs uiten in massa-hysterie.

Dit gedrag dateert echter absoluut niet uit de tijd van de eerste popidolen, maar is altijd in de geschiedenis al het geval geweest bij grote openbare massa-evenementen waar veel mensen komen om hetzelfde te ervaren., Van de spelen in de Romeinse colloseums tot de openbare lynchpartijen in de middeleeuwen (en daarna).

Het is dus een normaal menselijk verschijnsel, waarbij de cultuur een beetje bepaalt wanneer het optreedt. Zo zal Rutte nooit een zaal zo kunnen laten doordraaien als Hitler vroeger deed. En kan een volstrekt onbekende matige wannabe-artiest in de finale van een kunstmatige talentenjacht de massa al meekrijgen.

Maar over het algemeen geldt : hoe groter de populariteit van een idool, hoe groter de hysterie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
anneliez
9 jaar geleden
en niet alleen vrouwen, kijk maar eens als de voetballers op het bordes staan
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, dat is het zelfde effect.