is ergens nog audio materiaal te vinden van ‘meneer De Bruin uit Veenendaal’?

in het sportprogramma van Tom van t Hek werd deze fictieve persoon vaak gebeld; leverde vaak grappige gesprekjes op

9 jaar geleden
1.1K
Antoni
9 jaar geleden
Misschien in het archief van het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid. Je kan zelf zoeken in het archief via http://zoeken.beeldengeluid.nl.

Het beste antwoord

Ja, hiervan zijn nog opnames te vinden in het archief van het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid in Hilversum.

Als je met de trefwoorden "Bruin uit Veenendaal" zoekt in het archief van het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid http://zoeken.beeldengeluid.nl/internet/index.aspx, dan vind je diverse uitzendingen van de radioprogramma's 't Hek van de Dam, Radio Tour de France en de Avondetappe, waarin meneer de Bruin uit Veenendaal een rol speelt.

Zo is er een jubileumuitzending (de 200e) van 't Hek van de Dam (Document ID 71007 in het archief) waarvan de samenvatting als volgt is:

"Wekelijks sportprogramma op de zondagavond over de zin en onzin van de sport gepresenteerd door Tom van 't Hek. De eerste uitzending is op 3 oktober 1993, de laatste uitzending is op 3 september 2006.
Integrale opname van de tweehonderdste uitzending van 't Hek van de dam'. Met een telefoongesprek met dartsspeler Raymond van Barneveld over zijn overwinning in het Embassy-wereldkampioenschap. Daarnaast brengen diverse sporters hun felicitaties over voor de tweehonderdste uitzending. Aan het woord komen de voetballers Boudewijn Zenden en Arnold Bruggink, voetbaltrainer Mark Wotte, judoka Dennis van der Geest, KNSB-coördinator Ab Krook en schaakverslaggeefster Yvette Nagel. Eregasten zijn 'Johan Cruijff' [geïmiteerd door programmamedewerker René van den Berg] en meneer De Bruin uit Veenendaal [stem van Ferry de Groot]. Met als vaste onderdelen 'Het belangrijkste sportnieuws van vandaag' en muziek."

Waarschijnlijk zijn er meer opnamen van uitzendingen van Van 't Hek, waarin hij praat met meneer de Bruin, maar is dat niet altijd vermeld in de samenvattingen.

Je kan via de website een opname bestellen van iedere uitzending door te klikken op de afbeelding van het winkelwagentje. Er wordt dan een DVD gemaakt van de uitzending, die naar jou wordt opgestuurd. De kosten hiervoor zijn meestal € 29,95 per DVD.
Antoni
9 jaar geleden
bolt77
9 jaar geleden
bedankt!