Wat zijn de minst drukke dagen voor een attractiepark?

Ik wil graag naar een attractiepark gaan maar heb geen zin om uren te wachten voor een ritje in de achtbaan. Wat zijn de beste dagen om erheen te gaan? Graag kunt iemand me helpen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
62.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/sport-spel-recreatie/dagen-rustigst-walibi-holland.513166
HeerVoldemort
9 jaar geleden
De paar keer dat ik in de Efteling geweest ben, was maandag en dinsdag en dat waren vrij rustige dagen. Het weer speelt ook een rol, ga je met lekker zonnig weer, kan je wachten. Met regen hoef je niet te wachten, maar is er ook geen zak aan. Grauw weer bewolkt en weinig zon, maar geen regen is prima.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zaterdag! Dan denkt iedereen dat het druk is en gaan er een hoop mensen om die reden niet.
flyingcrow
6 jaar geleden
Helemaal ideaal is wat wij een keer meegemaakt hebben, Toen wij aankwamen regende het ,dat deed het een paar uur ,toen klaarde het op de zon scheen voor de rest van de dag (een personeelsuitje doordeweekse dag donderdag geloof ik ) Nergens moesten wij voor wachten in de Efteling. Gewoon geluk gehad.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Je kunt tegenwoordig ook via een chat met en medewerker via Facebook vragen hoe druk het bij bepaalde attracties is. Ook hebben ze natuurlijk de App bij de Efteling

Het beste antwoord

Een kennis van mij uit Kaatsheuvel zegt dat Zaterdag de beste dag is. Veel mensen willen juist winkelen op Zaterdag en gaan Zondag naar de Efteling.

Uit persoonlijke ervaring kan ik je melden dat voor veel pretparken (in mijn geval Efteling, Duinrell en Drievliet) geldt dat je op een frisse dag (ergens begin lente of zo) het park voor jezelf hebt.

O ja, het was even zoeken, maar hier is de Efteling drukte-kalender: http://www.efteling.com/NL/Openingstijden/Plan-je-bezoek-kalender.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik ga heel veel naar attractieparken.
De allerbeste dagen zijn dinsdag en donderdag buiten de vakanties.
Daarna de overige weekdagen buiten de vakanties.
Als je moet kiezen uit weekenddagen is zaterdag altijd je beste keus.

In de schoolvakanties is doordeweeks je beste gok. Zeker niet in het weekend, want dan is het mega mega druk.
Ook op speciale dagen (bijv. Zomeravonden in de Efteling) raadt ik je ten zeerste af om te gaan. Het park is dan misschien wel langer open, maar je staat de hele dag in de rij.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De beste dagen zijn die dagen dat kinderen naar school gaan, dat het slecht weer is en dat er niet toevallig een feestje gevierd wordt.

()Doordeweeks (niet-schoolvakantie), maan/dins/donderdag

()Weersverwachting : regenachtig , hier en daar een bui (weinig mensen willen zonder zon >dagje uit)

()Geen feestdag of speciaal georganiseerde attractiedagen (algemeen of speciaal) , weet je niet altijd, komt ook beetje mazzel bij kijken.

Ik heb eens in de Efteling met een 12 jarige een regenachtige dag doorgebracht! geweldig: overal doorlopen ... maximaal genot ... eindeloos iets kunnen doen: nergens rijen! aanrader dus.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De drukte in een pretpark is altijd afhankelijk van het weer, groepsreizen en vakantieperiodes. Probeer allereerst vakantieperiodes te ontwijken en het pretpark bezoeken op bewolkte dagen met af en toe een spatje regen zorgt ervoor dat het al een stuk minder druk is. Deze tips heb ik gelezen op een blog, zie bron. Daar staan nog meer van dit soort handige tips. Sinds ik deze hanteer hoef ik nog meer nauwelijks in de rij te staan op de dagen dat ik een pretpark bezoek.