Waar hier ergens in nederland kun je met een flamingo op de foto?

Toegevoegd na 17 minuten:
Edit: Zonder er voor hoeven te betalen voor entree ofzo.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Rieneke1
10 jaar geleden
Nergens.
Poet
10 jaar geleden
Dat wordt fotoshoppen vrees ik. Losvliegende Flamingo's zijn er in NL niet. Je zult er anders voor naar een dierentuin moeten. Maar die vragen wel geld
Ritsuka
10 jaar geleden
Veel te stressvol voor zo'n beest. Je kunt ze wel van een afstandje op de foto zetten, in de meeste dierentuinen,

Antwoorden (4)

In Dierenpark Blijdorp (Rotterdam).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In Zwillbrock kan je meer dan 40 flamingo's in het wild zien (en dus gratis). Dit is een Duits dorpje dat letterlijk tegen Nederland aan zit bij Groenlo in de Achterhoek.

Ik vraag me wel af hoe groot de bereidheid van de heren en dames zal zijn om met je te poseren. Ze komen daar namelijk om te broeden.
Daarom zou ik adviseren een camera met een flinke telelens mee te nemen om zo de flamingo's een kans te gunnen volgend jaar ook weer in alle rust tot gezinsuitbreiding over te gaan. ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt. Ook in de Biesbosch en op de Veluwe worden sporadisch flamingo's gesignaleerd.
Voor zover ik na kan gaan is Zwillbrock Venn toch wel de enige plek waar ze jaarlijks terugkeren.
Maar dan wel alleen wanneer ik, gezien de ligging, Zwillbrock onder Nederland laat vallen... dus ja, dan smokkel ik wel een beetje. ;) Dank voor de link overigens. Ik heb een aantal prachtige foto's gezien!
In ieder geval nog een jaar geleden hadden ze bij Intratuin in Utrecht 3 flamingo's in de winkel. Er staat niets van op de site, maar misschien kan je even bellen of ze er nog zijn:
Intratuin Utrecht
Koningsweg 87
3582 GC Utrecht
Tel: 030-2514591
info@utrecht.intratuin.nl
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
leuk antwoord :D
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank!
Op Bonaire. De enige plek in Nederland waar rode flamingo's van nature voorkomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Dat is nog eens een origineel antwoord! Daar had ik helemaal niet aan gedacht! + 1 voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lol. Ik ben benieuwd of TS die kant op gaat voor de foto. Denk trouwens niet -de reiskosten mee gerekend- dat intree gratis is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het maakt TS allemaal niets uit. Maar dat een Chileense en Caribische flamingo in Noord-Europa broeden wi nog niet zeggen dat het ineemse dieren zijn. De naam geeft het al een beetje weg.