Waar kan ik buitenlandse sprookjes (Nederlands gesproken) kopen?

Vroeger hadden wij cassettebandjes met Russiche sprookjes en volgens mij ook uit Afrika en het Midden Oosten. Ze waren Nederlands gesproken, een soort luisterboek dus. Ik vond ze ontzettend spannend en leuker dan b.v. roodkapje. Nu wil ik ze graag ergens vandaan zien te halen voor mijn neefjes en nichtjes, maar kan ze nergens vinden. Iemand nog tips?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ik heb een tijdje terug van de onderstaande site allemaal sprookjes gedownload. Kwaliteit is goed, en er is ENORM veel keuze :-)

Ook alle sprookjes van Lecturama.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Op cassette komen ze niet meer uit. Wel op compact disc. Bij Bol.com te bestellen:

Russische sprookjes, volksverhalen en legenden + 2 CD's / druk 1 | D. Jackson & Iovleva, L. (zie bron 1)

Op Marktplaats of een andere tweedehands internetwinkel kunt u misschien nog sprookjes op geluidcassette kopen.

Verder zijn er de Sprookjes van de Efteling, maar deze bevatten ook de sprookjes van Grimm en Perrault. (zie in bron 3)