Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik buitenlandse sprookjes (Nederlands gesproken) kopen?

Vroeger hadden wij cassettebandjes met Russiche sprookjes en volgens mij ook uit Afrika en het Midden Oosten. Ze waren Nederlands gesproken, een soort luisterboek dus. Ik vond ze ontzettend spannend en leuker dan b.v. roodkapje. Nu wil ik ze graag ergens vandaan zien te halen voor mijn neefjes en nichtjes, maar kan ze nergens vinden. Iemand nog tips?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb een tijdje terug van de onderstaande site allemaal sprookjes gedownload. Kwaliteit is goed, en er is ENORM veel keuze :-)

Ook alle sprookjes van Lecturama.
(Lees meer...)
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Op cassette komen ze niet meer uit. Wel op compact disc. Bij Bol.com te bestellen:

Russische sprookjes, volksverhalen en legenden + 2 CD's / druk 1 | D. Jackson & Iovleva, L. (zie bron 1)

Op Marktplaats of een andere tweedehands internetwinkel kunt u misschien nog sprookjes op geluidcassette kopen.

Verder zijn er de Sprookjes van de Efteling, maar deze bevatten ook de sprookjes van Grimm en Perrault. (zie in bron 3)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding