Hoeveel pagina's in een normaal boek passen er in 1 A4'tje?

Ik ben een boek aan het schrijven en vraag me dit af. Ik gebruik lettertype 12 en de standaard regelafstand.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.9K

Het beste antwoord

Uit een bericht op dit forum: http://www.schrijvenonline.org/forum-onderwerp/577 maak ik op dat bij lettergrootte 12 met Times New Roman en regelafstand anderhalf het uiteindelijke boek een derde groter wordt dan het manuscript op A4.

Maar jij gebruikt regelafstand 1 (en vermeldt niet welk lettertype). Dus dan moet er nog wat bij.
Een gemiddeld volle A4, regelafstand 1,5, lettergrootte 12, bevat gemiddeld 325 woorden. 12 bladzijden met regelafstand 1 komen overeen met ongeveer 5200 woorden, dus per A4 komt dat neer op 433 woorden.

Stel dat je 100 bladzijden geschreven hebt. Bij regelafstand 1,5 wordt dat een boekje van 133 bladzijden. Bij regelafstand 1 komt het uit op omstreeks 177 bladzijden.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgensmij 2... Draai je A4je maar een om in de breedte en scheur hem door 2en. Dan heb je 2 papiertjes evengroot als bladzijden in een boek!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mocht je willen zien hoeveel pagina's je boek (in weelk formaatt dan ook) nu al is, dan raad ik je aan je word bestand als PDF op te slaan en dan op ezbook.nl vrijblijvend te uploaden. Dan weet je het zeker.