Waarom zijn er altijd veel aziaten (lees japanners en chinezen) te vinden in musea ?

Ik wil niet onbeschoft of generaliseren doen, maar mij valt altijd op dat er altijd een behoorlijke groep aziaten te vinden is in de musea die ik bezoek ( ook in het buitenland).

Hoe komt dat precies ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K

Antwoorden (7)

Ze vallen jou op omdat ze er anders uitzien. Waarschijnlijk zijn er even veel amerikanen, britten, duitsers etc aanwezig.

Plus het feit dat Aziaten iha zeer in kunst zijn geinteresseerd. Bovendien als ze die lange reis hebben gemaakt, moet men ook het Van Gogh, Rijks en Stedelijk hebben bezocht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
omdat Aziaten die naar Europa komen dat niet doen voor zon en zee maar om cultuur op te snuiven.
Als wij naar China zouden gaan gingen we ook niet plat op het strand, dat kan hier namelijk ook (of elders in europa je hoeft er in ieder geval niet voor naar China), bij zo'n verre reis naar een exotisch land willen de meeste mensen werkelijk iets zien van dat land, zowel de toeristische attracties als de musea.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat 60% van alle mensen aziaat is en zij de laatste tijd zijn steeds rijker zijn geworden. Door dit laatste kunnen/willen daar door op vakantie. Europa heeft in Azië een heel goed imago wat betreft cultuur en zo. Dit willen ze dan in het echt graag zien dus gaan ze o.a. naar musea in Europa.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit zijn vaak toeristen en toeristen interesseren zich voor andere culturen en historie. En als Aziaten komen, komen ze vaak niet alleen maar met een hele bus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Chinezen mogen maar 1 keer in hun leven naar het buitenland op vakantie, dus als ze dit doen gaan ze hun enige vakantie ook helemaal benutten door bijna alle activiteiten en bezienswaardigheden te bezoeken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn leraar zijndat
Chinezen en Japanners zijn over het algemeen meer groepsmensen en collectief gericht. Op vakantie en reizen kiezen ze meestal voor een "guided tour", een begeleide groepsreis met toelichting door een gids. Musea zijn dan aangewezen plaatsen om te bezoeken. Ze zijn dan ook in een grotere groep aanwezig waardoor ze misschien meer opvallen, als wanneer ze meer gemengd met de overige bezoekers het museum zouden bezoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze reizen vaker in groepen dan Europeanen, dus je ziet meteen een bus vol. Reizen die ik meemaak, laten de reizigers vaak op hun eigen tempo en interesse de stad verkennen. Chinezen blijven in een groep, zelfs in een klein chinees stadje, waar verdwalen bijna onmogelijk was, bleven ze achter de vlag van de gids aanlopen.