Aan de codes zul je het niet kunnen zien. Codes kun je natuurlijk ook mee kopieren.

Je zou het wel kunnen zien aan het feit dat kopieën van DVD's Bluray's bijna nooit dezelfde kwaliteit kunnen hebben als het origineel.

Een beschrijfbare DVD/bluray heeft namelijk minder opslagcapaciteit dan een geperste.

Nu zou het natuurlijk wel kunnen dat je DVD's BluRays illegaal geperst worden, en dan is het helemaal niet meer traceerbaar.

In extremis zou je het serienummer op het schijfje zelf kunnen natrekken bij de distributeur en checken of het schijfje ook echt is geleverd in NL, of zelfs bij de winkel waar je het gekocht hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
DL-DVD's kan je gewoon kopen, al zie je ze niet zo vaak, daarnaast kan een DVD ook gewoon DVD5 zijn, dus een 4,7GB schijf. Voor Blu-ray geld hetzelfde, daar zijn ook Duallayer varianten van. Wacht lees het nog een keer, je hebt wel gelijk als je bedoelt dat dvd9 vaak naar dvd5 wordt gezet, maar het hoeft niet perse.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!