Wat is er gebeurd het Showbizz city?

Vroeger had je pal naast de deur van de TV-Studio in Aalsmeer het gebouw van Showbizz-city. "De stad vol glamour en plezier". Maar wat is er nou van terecht gekomen, en bestaat het nog?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.2K

Antwoorden (1)

ShowBizCity, een project van Joop van den Ende, opende officieel de deuren op 14 december 1997 in Aalsmeer. Het was een showstad met dertig verschillende evenementen, maar de verwachte half miljoen bezoekers per jaar kwamen niet opdagen. Het bezoek bleef ruimschoots achter bij de verwachtingen.

Evenementenbureau Wentink Events heeft ShowBizCity vervolgens overgenomen eind september / begin oktober in het jaar 2000. De naam van het centrum werd veranderd in EventCentreAalsmeer en het pand werd ingericht voor bedrijfsfeesten en andere grote evenementen.

Als je vandaag de dag op de website van EventCentreAlmere kijkt, zie je dat ook dit centrum gestopt is te bestaan. Of er al een nieuwe bestemming is voor het centrum heb ik niet kunnen achterhalen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Deze site lijkt te vermelden dat de deuren van EventCentreAlmere gesloten zijn in juni 2010.

http://www.stageevents.nl/mail/docs/ECA%20acties%202009.html