Wat gebeurt er na een digitale interview tijdens de radio / televisie?

Stel, je kunt niet komen tijdens De wereld Draait Door en je krijgt een liveverbinding met skype om zo in de studio te komen. Of: Je krijgt een interview bij een radiostation via de telefoon. Na een tijdje zegt de presentator dan: bedankt voor het interview, en een fijne dag nog ofzoiets. Wat gebeurt er dan? Haakt de persoon aan de andere kant ook meteen af? Of spreekt hij dan nog eerst met het management achter de schermen?

Misschien een beetje vreemde vraag, maar ik vraag het me al lange tijd af hoe dit achter de schermen gebeurt:P

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb geen ervaring hier mee, noch weet ik hoe het echt gaat, maar ik vermoed dat je terug gaat naar een technicus. Als er zo'n gesprek begint, dan wordt dat (denk ik) door een technicus of iemand van de regie gedaan, al is het maar om het overgaan van de telefoon buiten de zending te houden. Dan zullen ze wel iets van een geluidsmeting doen om te zorgen dat het helder en niet te hard/zacht doorkomt. Als dat gedaan is, dan wordt je verbonden met de presentator en kom je in de uitzending. Na afloop verbreekt de technicus dan de verbinding en klets misschien nog wat met je na. Soms is het nodig om je naam/adres/telefoonnummer te noteren als je een prijsje of zo gewonnen hebt, dat heb je liever niet in de uitzending. Soms legt iemand te vroeg op en dat klinkt heel erg beroerd in de uitzending zelf, dus dat zullen ze wel proberen te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij de radio starten ze meestal een plaat in en praten ze daarna nog even verder.