wat zijn goede zangoefeningen?

ik ben een beginnende acteur maar bij veel stukken moet je natuurlijk ook zingen dus daarom vraag ik wat goede zangoefeningen zijn voor een zuivere stem!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Belangrijk is houding, dus ga eerst goed rechtop staan, met knieën niet op slot, gewicht op de voorvoet, als het ware een touwtje aan je kruin voelen dat je omhoogtrekt.
Dan heb je oefeningen om je stem eerst los te maken, zoals
Mondoefeningen: opensperren, lipoefeningen.
liptrillen (net als het geluid dat kinderen maken bij het spelen met autootjes) Brrrr. Brrrr. Brrrr.
Neuriën: zorg voor een ontspannen stem hierbij, en een losse kaak.
Dan vanuit neurien klinkers toevoegen: nnnnaaannnaaa etc.
Oefeningen voor je buikademhaling met stem, zorg hiervoor dat de buik goed aanspant bij de uitademing: hé! hó! há! (niet te gespannen)
Glijtonen: van laag naar hoog en weer terug op één uitademing, niet te snel en niet te hard.

verder goed water drinken, alcohol en sigaretten mijden.

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Om goede een goede techniek te krijgen moet je les nemen en niet zelf gaan oefenen dan leer je je zelf een verkeerde techniek aan zoek in je omgeving naar een zangdocent of ga naar iemand die al zangles krijgt en vraag of die je kan helpen het is belangrijk dat je het aanleren goed is. Je heb je stem ook nodig om voor de spreekstukken dus mag daar niets aankomen,

Heel veel succes met je carriere.