Wat is een troostrijk gedicht bij het overlijden van een vader?

De vader (80) van een vriendin van mij (50) is gisteren overleden. Weet iemand een mooi gedicht voor haar? Ik lees zelf nauwelijks gedichten, maar weet dat zij daar vast wel troost uit kan putten.
Maar een mooi lied (NL of Engels) kan natuurlijk ook.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

My heart is reaching out to you, For what you're going through; I'm thinking of you frequently And praying for you,too. If there's something I can do, Anything at all, Think of me thinking of you, And don't hesitate to call. Afkomstig van Joanna Fuchs maar ik wou dat ik het zelf had gemaakt.

Bronnen:
Joanna Fuchs

Er is niets dat moeilijker is dan de dingen te wensen en te aanvaarden zoals ze zijn Wij vragen allemaal "waarom"? Het antwoord verstilt daar er geen antwoord is

Afscheid van een vriend van Cluseau Alles is voorgoed gedaan Als jij er klaar voor bent 'k Heb aan je zijde gestaan Mijn God, ik heb je graag gekend Ik blijf nu hier jij gaat naar daar En daar is niet zover van hier We spreken af, ik weet niet waar En daar ontmoeten we elkaar Zonder jou tikt de klok even snel Maar de tijden veranderen wel Dus ik neem afscheid, jij moet nu gaan Weet dat je in m'n hart altijd blijft voortbestaan Slaap zacht, je hebt het verdiend Je vocht tot aan je laatste zucht En ga, ga nu m'n vriend En droom voor eeuwig opgelucht Net zoals vroeger kom je wel terecht Ik weet je vindt een thuis heel gauw En ik herhaal wat jij me ooit hebt gezegd In m'n hart blijf ik je trouw Zonder jou tikt de klok even snel Maar de tijden veranderen wel Dus ik neem afscheid, jij moet nu gaan Weet dat je in m'n hart altijd blijft voortbestaan En ik weet ik zou dankbaar moeten zijn Maar precies daarom doet het zo'n pijn Zonder jou tikt de klok even snel Maar de tijden veranderen wel Dus ik neem afscheid, jij moet nu gaan Weet dat je in m'n hart altijd blijft voortbestaan Zonder jou tikt de klok even snel Maar de tijden veranderen wel Dus ik neem afscheid, jij moet nu gaan Weet dat je in m'n hart altijd blijft voortbestaan

Het is misschien heel simpel maar de meest simpele gedichten kunnen veel zeggen: Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug Dan klommen we hoog in de hemel en haalden we je gelijk weer terug!!!

Ik vind deze tekst van Kahlil Gibran erg mooi: "Nevel, mijn zuster, mijn zuster Nevel, Ik ben nu één met je. Niet langer ben ik een zelf. De muren zijn gevallen en de ketenen zijn verbroken. Ik stijg tot je op, een nevel, en samen zullen wij drijven op de zee, tot 's levens tweede dag, en deszelfs dageraad zal je neervleien, als dauwdruppels in een tuin, en mij als een kind aan de borst van een vrouw.

Neem een deel uit het lied 'als rennen geen zin meer heeft' van Marco Borsato (nieuwste cd, dromen durven delen). Dit lied gaat over klaarstaan voor een vriend in moeilijke tijden.

Ik krijg zelf kippenvel van dit nummer. Werd gedraaid op de begrafenis van de vader van mijn vriendin. Dit is de link van de versie van Phil Coulter. Persoonlijk vind de versie met Roma Downey mooier ... Sterkte. Toegevoegd na 44 seconden: Het nummer heet The Old Man

Bronnen:
http://youtu.be/GQnhDBiTjvg

Via onderstaande link heb je gedichten in alle mogelijke categorieën. Veel sterkte met je vriendin! http://www.gedichtenweb.nl/

Een vader, die geeft jou het leven, Een vader, die er altijd voor je was, Alles wilde hij je geven, Ook als er geen geld voor was, Was jouw geluk zijn streven. Als dochter was je hem zo lief, Hij was zo trots op jou, Altijd was hij positief, Als vader was hij je altijd trouw, Denk daar altijd aan, mijn lief! Je vader heeft je nu verlaten, Ik voel jouw pijn in mijn hart, Nooit meer met hem kunnen praten, Vervult je nu met diepe smart, Niet te meten, met geen maten! Altijd zal hij in je wonen, In een plekje in je ziel, Steeds zal het weer aantonen, dat een gat je hart inviel, omringd door jammertonen. Je lieve vader heeft nu rust, Hij woont nu op een mooie plek, Zijn lange leven uitgeblust, met een mantel van liefde als een dek, Voor altijd afgekust! Toegevoegd na 2 minuten: Ikzelf vind iets persoonlijks veel stijlvoller en het geeft meer impact!

Bronnen:
Eigen inspiratie.

Bij het overlijden van mijn vader heb ik veel troost gevonden in het lied: Time to say goodbye van Sara Brightman en Adrea Bocceli. We hebben dit ook laten afspelen bij de uitvaart. Ik hoop dat het je vriendin ook zal helpen.

Bronnen:
http://www.lyrics007.com/Sarah%20Brightman...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100