Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heten deze kinderboekjes?

Het gaat om 2 kleine kinderboekjes (volgens mij uit dezelfde serie) die ik als klein kind prachtig vond. Helaas zijn ze spoorloos verdwenen. De boekjes las ik eind jaren '80.

Boekje 1: Gaat over een vogeltje (Piep geloof ik) en hij weet niet hoe hij moet vliegen. Dus steeds probeert hij het: piep trappelt met zn pootjes, maar valt uit de boom. Piep wappert met z'n snaveltje, maar valt weer. Uiteindelijk lukt het als hij met z'n vleugeltjes flapt.

Boekje 2: Een beestje (weet niet meer wat voor een en hoe hij heette) weet niet wat hij moet eten. Hij komt langs allemaal andere dieren en vraagt wat zij eten. 'Ik eet gras' zegt de koe. ........ neemt een hap en zeg: 'BAH! Ik lust geen gras.'. Dit gaat zo verder tot hij vindt wat hij wel lust.

Ik hoop dat iemand anders deze boekjes kent, want ik wil ze graag proberen te kopen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat moet de serie 'Doedeldiedam' zijn. Uit het engels vertaald naar een origineel van Roger Hargreaves.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaaa geweldig, dat is het! Heel erg bedankt.

Andere antwoorden (1)

Kan het deze zijn van Dick Bruna?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is het niet, maar alsnog bedankt!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding