Hoe heet dit kaartspel?

Iedereen krijgt 5 kaarten. Het doel is om in totaal de waarde 5 te krijgen. Wanneer je bijvoorbeeld 2 zevens hebt, kan je deze wegleggen. Je moet elke ronde sowieso een kaart neerleggen, en er een pakken. Wanneer je de in totaal 5 hebt, moet je de naam van het spel roepen. De kaarten die de andere dan nog hebben zijn het aantal punten. De eerste die 250 punten heeft verliest.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ken het niet, maar klinkt als een leuk spel voor vakantie. Thx

Antwoorden (2)

Bedoel je niet UNO toevallig?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij heb je het over het kaartspel EZELEN