hoe onthoud je je tekst makkelijker (voor een musical) ???

gwn ik heb een musical en ik wil het wel weten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Ik, zanger/toetsenist, raad je aan om je personage te leven. Probeer niet jezelf te zijn die een rol speelt. Probeer die rol te leven, probeer het figuur te zijn dat je speelt, ga denken als hem/haar. Wat zou hij/zij doen, wat zou hij/zij zeggen. Hoe is zijn/haar zinsopbouw/structuur etc.
Bestudeer het verhaal, waar gaat het over, welke emoties zitten erin, wat beschrijft jullie musical, wanneer is het triest, wanneer is het vrolijk.

Je weet dan een stuk meer van het hele verhaal, dus je kan het filmpje dan ook compleet maken in je hoofd. Als je dan een foutje maakt, dan heb je ook veel meer kans om je eruit te redden omdat je meer van het verhaal weet en het personage die je speelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

oefenen. veel oefenen. tekst uit je kop leren, probeer t maar eerst. en dan moet je er wat van maken. als de tekst beetje anders is of je bent at vergete niet erg, t publiek weet dat tog niet ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om de tekst van de musical goed te kunnen leren is het een noodzaak om vroeg te beginnen. Hierdoor sla je het beter op in je geheugen. Wat ook belangrijk is is om het te oefenen met je ouders/vrienden omdat dit de spanning meer wegneemt en je ook ervaart hoe de musical in het echt is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de text blijven herhalen, dus oefenen.
dan proberen met steekwoorden.
en dan helemaal uit het hoofd.

zo deed ik dat met de band waarin ik speelde.

durf fouten te maken als je de text uit het hoofd zingt, en durf op die fouten gewezen te worden bij de repetities.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stampen!! Daarna met iemand die je souffleert of met je tegenspeler. Je moet namelijk niet allen je eigen tekst weten maar ook die van de andere(n). Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De tekst op de binnenkant van de wc-deur hangen (en op de muur achter de wc als je een jongen bent). Elke keer als je op de wc zit, kan je 'm opnieuw (gedeeltelijk) lezen en daardoor gaat ie automatisch al voor een deel in je hoofd zitten.
Dat is niet per se genoeg, misschien moet je ernaast ook nog flink stampen, maar het is wel al wat extra zónder dat je er extra tijd in hoeft te steken.