hoe kom je over de angst heen om iets te vragen

ik wil al heel lang aan mijn moeder vragen of ik op vioolles mag maar ik durf het niet

Toegevoegd na 32 minuten:
jullie hebben goede antwoorden maar als ik het probeer te vragen (aan de telefoon) durf ik niet en dan... zegt ze alweer dag en dan net na ze ophangt vraag ik het snel maar ja dat hoort ze niet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom vraag je het aan de telefoon? Het is toch helemaal geen rare vraag. Het is toch ook iets leuks wat je voorstelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goede antwoord maar als ik het probeer te vragen (aan de telefoon) durf ik niet en dan… zegt ze alweer dag en dan net na ze ophangt vraag ik het snel maar ja dat hoort ze niet

Het beste antwoord

Bij dit soort tegenstijdige gevoelens (je wilt iets, maar durft niet) moet je je één ding realiseren.

"Angst is mar veur eben, spiet is veur altied"

(songtekst van Daniël Lohues)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet waarom maar door de zin
Angst is mar veur eben, spiet is veur altied
(ik spreek een beetje belgisch of duits (haha)

Andere antwoorden (3)

Gewoon doen. Er is geen andere oplossing voor. Dan zul je ook zien dat het allemaal wel meevalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste ouders vinden het heel leuk als hun kinderen zelf ideeën hebben over wat ze voor hobby's willen doen, als je tenminste niet elke week met een andere wens aan komt.

Probeer zelf al eens wat uitzoekwerk te doen: waar kun je vioolles krijgen? Hoeveel kost het ongeveer? Leef je even in of dat betaalbaar is voor jouw ouders. Kun je een proefles doen om te kijken of het wel echt leuk is voor jou? Hoeveel tijd moet je er in steken en heb je die tijd wel?

Als je het goed voorbereidt, weet je ook beter wat je moet antwoorden op alle vragen van je moeder en is het ook een stuk minder eng.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom durf je het je moeder niet te vragen? Misschien moet je daar eerst een antwoord op vinden. Ben je bang dat ze nee zegt? Dat weet je pas als je het ook daadwerkelijk vraagt.