Hoe kan je 23 dagen paalzitten?

Net was er bij 'Ik Hou Van Holland' een vrouw die 556 uur heeft paalgezeten. Hoe doet zij dat met slapen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een paar dagen niet slaapt ga je dood en hoe kun je dan een record van 23 dagen hebben?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je gaat niet dood van een paar dagen niet dood van een paar dagen niet slapen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor je gaat niet dood van een paar dagen niet dood mitch ben maar niet bang
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"je gaat niet dood van een paar dagen niet dood"
lijkt me logisch
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoelde het ook niet heel letterlijk, een paar dagen. Het is wel zo dat je door slaaptekort echt kunt sterven en het record wakker blijven is 11 dagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en hoe doet ze het met plassen etc.?

Het beste antwoord

Bij het NK paalzitten zitten de deelnemers in huisjes die op palen staan. Ze kunnen daarin dus gewoon, zij het ongemakkelijk, slapen. Bij het afgelopen NK bleken na 21 dagen nog 4 van de 5 kandidaten over te zijn. Toen zijn ze begonnen met de sit-in, wat inhield dat de huisjes werden weggehaald en toen werd het pas echt paalzitten. De deelnemers zaten toen nog alleen op een paal met daarop een plankje, konden niet meer slapen en moesten het ook doen zonder toiletstop (dus alleen plassen met een tent eroverheen). Toen was het na 51 uur gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoorde bij 'ik hou van holland' dat je 2 minuten pauze per uur kreeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, klopt. Als ze in dat huisje zitten, dan mogen ze er twee minuten per uur af om naar het toilet te gaan. Maar zodra de sit-in dus begint, is dat ook afgelopen. Als ze dan moeten plassen, dan tillen ze een tent over ze heen.

Andere antwoorden (3)

De regels bij het paalzitten zijn eenvoudig. Wie het langst op een paal in het water kan blijven zitten, wint. De palen worden meestal in het water gezet om te voorkomen dat mensen die in slaap vallen gewond raken, mochten ze van de paal vallen.
De paalzitters mogen af en toe van de paal af voor een sanitaire stop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat om duo paalzitters! als je even op google kijkt, zie je een link: maar op wie zijn naam komt het record te staan? Dus als de een op de paal zit, kan de ander slapen. Op die manier is het wel goed te doen lijkt me;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel voorzichtig slapen, dat lijkt mij de enige oplossing.
Je moet slapen, dat is nou eenmaal zo.