Waarom noemen ze de Gooische vakliteratuur roddelbladen?

In de Privé, Story, Party en Weekend schijnen allemaal roddels te staan, maar even zo vaak is het later toch waar.
En als het niet waar zou zijn zouden ze toch veel meer aangeklaagd worden, dat gebeurt eigenlijk zelden.

Toegevoegd na 38 minuten:
Als toevoeging wil ik even vermelden dat het woord 'vakliteratuur' cynisch bedoeld is...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Ik denk dat dit komt omdat deze bladen voortdurend opereren op het randje van wat wel en wat niet kan, dit maakt aanklagen in veel gevallen moeilijk.
BN-ers zullen wel overgaan tot aanklagen als één van deze bladen duidelijk aantoonbaar veel te ver gaat en er absolute leugens verspreid worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima antwoord!

Andere antwoorden (6)

Omdat de verhalen niet geverifieerd zijn op waarheid. Ookal is het achteraf waar. Toch zijn het roddels tot de waarheid bewezen is.

Daarnaast geet het hier over relaties en dergelijke. Om dat vakliteratuur te gaan noemen gaat een beetje ver.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat er roddels in staan, geen feiten.

Dat roddels soms waar blijken te zijn, maakt niet dat het geen roddels zijn. Als ik tegen de buurvrouw zeg dat jij vreemdgaat met de postbode, is dat een roddel. Ook als je echt vreemdgaat met de postbode.

Deze bladen 'vakliteratuur' noemen is overigens wel grappig, maar heeft uiteraard geen verband met de werkelijkheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou kijk. Dat het roddel is, is nog niet dat het niet waar is. Het is roddel, omdat de hele tijd dom gelul over allemaal andere mensen en die zijn er niet eens bij maar achter hun rug om. Dat je als bij de Spar bent, en dan is dat je de koffiepaus hebt, en dan tijdens de koffiepaus dan allemaal vertellen van ja en die en die deed de hele tijd van dit en dit en dat is stom en blablabla, terwijl die en die er dan helamaal niet bij is, maar wel dit en dit gedaan heeft en misschien is nog zefs stom ook. En dat is ook met de tijschriften zo, de hele tijd van die en die die heb een jurk en so en zus die gaat vreemd en ojee is de een nu wel of niet zwanger en dan twee pagina verder onee toch niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en vooral wie het met wie ""doet"". Van die verhalen waar je je in de realiteit van elke dag niets van aantrekt. Van die verhalen die oude tantes elkaar vroeger al smiespelend, tijdens breikransjes al hoofdschuddend vertelden. Onze Nationale Roddelnicht verdient er een goede boterham mee.
Bah.
Waarom noemt U de roddelbladen . Als het iets niet is, dan vakliteratuur. Volgens de wet op de kansberekening komen er van 100 beweringen er altijd wel één of twee uit. Ondertussen staan er wel sappige verhalen in, die zodanig zijn geformuleerd, dat ze net niet leiden tot smaad. En mocht dat een enkele keer wel het geval zijn,dan is de extra grote oplage goed voor een eventuele boete.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'schijnen allemaal roddels te staan'. Tuurlijk waar rook is, zou het evtueel ook kunnen branden, maar vaak is het enkel luchtige damp.
Een leugen of roddel onopvallend de revue laten paseren, is minder schadelijk dan rechtszaak met alle ophef en aandacht over iets, wat men juist probeert te vermijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn bekende Nederlanders die zich hebben neergelegd bij het feit dat er over hen gekletst wordt.
Maar de bladen worden ook vaak aangeklaagd.

Ik begrijp werkelijk niet waarom die bladen zo goed
verkopen.
Helaas is er een heel groot deel van onze bevolking die geniet van roddels, achterklap, stom gezever en truttige foto's van feestjurken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ 1 voor je laatste alinea!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geef geen minnetje, maar ik moet wel toegeven dat ik ze wel lees.... lekker vakantie- en bedlectuur!