kan je dubbel lid zijn van een omroepvereniging?

ooit ben ik blijkbaar lid geworden van VARA, voor iets van 10 euro per jaar, wat steeds loopt van half december tot half december; nu sloot ik in begin november een abonnement op een gids af, met daarbij een gratis lidmaatschap… dus blijkbaar ben ik dan ineens DUBBEL lid van de VARA

7 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (1)

Als de gids een Vara-gids is, dan ben je dubbel lid. Ik denk dat dat niet zo goed is voor de Vara want die krijgt voor elk lid een bedrag aan subsidie en dubbel lid en dubbele subsidie lijkt me niet logisch en bij overheidscontrole kan dat opvallen (tenzij je op verschillende adressen bent geregistreerd).
Wel kun je van verschillende omroepen lid zijn. Bijv. tientjeslid bij de VPRO en gidslid bij de VARA.
Ook kan je zelf gidslid zijn en de partner tientjeslid bij dezelfde omroep.
Bel eens de Vara leden/abonnementenadministratie en schrijf het antwoord als reactie op je vraag.