op d cover van het vertigo filmmagazine staat dat het gratis is maar toch met je betalen voor een abonnement, dit klopt toch niet?

Ik nam een tijdje geleden een filmmagazine mee uit de cinema at Vertigo noemde. Ik vond het boeiend en wou er dus een abonnement, want op de cover stond: gratis filmmagazine. Toen ik in het boekje keek en op de site stond er echter dat een abonnement 50 euro per jaar kost ( ten minste) en je dan nog een t-shirt erbij kreeg. Het kan ook voor honderd en dan krijg je ook voorrang op Vertigo-events (Minstens 10 duotickets, dus). En voor 200 euro
ook nog eens duotickets voor VIP-events (6 per jaar) erboven op. Ik heb deze dingen echter niet nodig en ik dacht dat her een GRATIS filmmagazine was. Weet iemand of je het toch ook gratis kunt krijgen of dit echt gewoon een leugen is?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Reclames die je maakt die moet je nakomen, dat geld ook voor filmmagazine.
Al wordt een bepaald soort van overdrijving wel toegestaan ("Wast witter dan wit !!")

Maar kijk eens goed wat er staat. Vaak staat er ergens in kleine lettertjes dat het alleen gratis is onder bepaalde voorwaarden. B.v. wanneer je het zélf bij de bioscoop meeneemt.

Laat je het door de post bezorgen, dan komen er van allerlei bezorgkosten e.d. bij. Wanneer je goed leest dan zul je vast ergens zien dat zaken als bezorgkosten e.d. wél betaald moeten worden.
Dat moet dan wel duidelijk vermeld worden. In elk geval vóórdat je het contract (= het abonnement) afsluit. Helaas is "duidelijk vermeld" een relatief begrip. Het kan best zijn dat je ergens in de piepkleine lettertjes van het colofon in het blad moet kijken. Of dat duidelijk genoeg is... ? Tja is je dat een rechtszaak waard ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt