Dat is handig. De hoogtemaat wordt uitgedrukt in mm. Dan krijg je geen decimale getallen. Ook op het tarievenoverzicht wordt de prijs per mm vermeld. Het aantal mm hoogte x kolommen breedte x mm prijs geeft het bedrag van de advertentie.
De breedtemaat wordt in kolommen vermeld omdat de advertenties ook recht onder elkaar moeten kunnen worden 'geplakt'.
9 jaar geleden
Omdat je binnen een gegeven kader in millimeters zelf de invulling kan bepalen.
Je kunt er een logo in kwijt of een tekst met grote én kleine letters.
Het is dus de beschikking over een ruimte in millimeters, die bepaalt wat de kosten zijn.

Dan is er alleen een verschil in millimeter prijs voor de gekozen pagina. De voorkant, achterkant en middenbladen hebben een verschillende prijs. Ook kan het zijn dat adverteerder nog speciale eisen heeft: zwarte ondergrond met witte letters, of omkadering met zwarte lijn van de beschikbare ruimte.