Wat moet er op het voorblad van een schoolkrant?

Het gaat om de eerste uitgave, de kersteditie. Kan ik bijv. gewoon plaatjes van google halen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelf foto's maken is toch veel leuker? Als je foto's van leuke dingen in en rond je school maakt dan wordt het een stuk persoonlijker!

Antwoorden (6)

De naam van de krant, een stemmig plaatje en natuurlijk wat "headlines" om de potentiële lezer naar binnen te schreeuwen: Leraar F gesignaleerd in kippenbroedstal, Docente U niet meer aan de boekweit, Amanuensis C kraagt ook nu nog dapper door!, Conrector K thasn op blokfluitles!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Opmerkelijk, belangrijk en/of groot nieuws komt normaal gesproken op het voorblad van een krant. In verband met de speciale uitgave zou je er een Kerstwens op kunnen zetten. En een inleiding in de richting van de eerste uitgave ter gelegenheid van en met welke bedoeling.

Je mag niet zomaar alle plaatjes gebruiken, zoek eerst naar rechtenvrije (royalty free) afbeeldingen.
11 jaar geleden
Op sommige afbeeldingen rust auteursrecht, en in theorie zou je daar problemen mee kunnen krijgen. Is er niemand in de redactie die een dergelijke foto heeft, die jullie zouden kunnen gebruiken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan het doen maar het mag eigelijk niet kijk op deze site hier mag je alles gratis gebruiken. http://www.istockphoto.com/search/text/xmas/source/basic#84a167a het is wel engels maar dat maakt niet uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
titel van het blad en het thema (als dat er is) moet duidelijk worden.

Het is niets voor niets zo dat magazine's foto's van mensen op de voorkant hebben, gezichten trekken aandacht.

aandachttrekkende zinnen/onderwerpen uit de krant zelf

de datum en eventueel het hoeveelste nummer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mischien moet je bestaande schoolkrant van een andere school nemen en dan kijken hoe je die kan verbeteren/hipper kan maken