Ik wil een abonnement op een tijdschrift nemen voor 12 maanden, deze stopt niet automatisch, kan ik hem al direct opzeggen?

Het gaat om een tijdschriftabonnement, er loopt een goede actie voor een abonnement voor 12 maanden, maar deze wordt stilzwijgend verlengd (dus voor de normale prijs) na een jaar. Kan ik vlak nadat ik het abonnement aanvraag meteen het abonnement opzeggen, zodat ik het maar 12 maanden krijg, of moet ik dit in de 12e maand pas doen?
Ik hoop dat ik het helder heb verwoord en anders hoor ik het wel.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Jouw abonnement mag niet stilzwijgend met een jaar verlengd worden maar mag dan met drie maanden verlengd worden. Jij wil het al na 12 mnd opzeggen dus dan heb je niet met de Wet van Dam te maken.

In jouw geval: ja je mag meteen opzeggen zodat je zeker weet dat je over een jaar geen blad meer ontvangt en geen geld hoeft te betalen. Vraag wel even een bewijs op en bewaar dat goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Sinds 1 december 2011 zijn er nieuwe regels voor het opzeggen van abonnementen. De Wet Van Dam zorgt er onder andere voor dat je minder lang aan een stilzwijgende verlenging van een abonnement vastzit. En dat je sneller kunt opzeggen.
Het abonnement mag met maximaal 3 maanden stilzwijgend worden verlengd. Opzeggen moet uiterlijk voor het einde van de tweede maand van de verlenging, anders zit je weer 3 maanden vast aan het abonnement.