Een eigen 'west-europees songfestival' zonder de oostblokkliek, is dat wat?

Natuurlijk mogen Griekenland, Italië, Turkije etc. ook meedoen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Dat is zeker wat! Ik heb gisterenavond songs gehoord, die wel doorgingen en die hier niet eens de top 40 zouden halen, laat staan de tipparade! Kom op nou, zeg! Dat nummer van Griekenland was gewoon slaapverwekkend, evenals de meeste songs die net vòòr ons kwamen! Hij zal wel om zijn uiterlijk hebben gewonnen. We zouden natuurlijk ook gewoon niet meer mee kunnen doen, ben je van het hele gezeik af!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij bedoel je 'de tipparade, laat staan de top 40' en niet andersom

Andere antwoorden (12)

Klinkt ook zo zielig. Een soort wk voetbal voor landen die zich niet plaatsen voor Zuid-Afrika.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed idee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heeft toch helemaal geen zin om een competitie te houden voor iets wat je mooi vind? Dat is toch volslagen subjectief?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het songfestival is altijd al een monster van politieke oneerlijkheid geweest, dus laat het dat vooral zo blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee.

Ik zie het voordeel er niet van in. Het is altijd al een politiek spel geweest. En zo nodig hoeven we van mij niet te winnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enige dat ooit zou werken is de volksjury bannen en er een vakjury neerzetten... Laat de vakjury dan uit een ander werelddeel komen die niets hebben met het oostblok noch het westblok en je hebt een eerlijker festival (eventuele steekpenningen niet meegerekend :P).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bedoeld min-of-meer het idee waar vorig jaar RTL aan wou mee doen:

Alleen van de Europese Unie en in eigen taal:

Ik ben zelf wel een voorstander van West-Europa en dan als eis voor de artiest: minimaal 1 gouden plaat in eigen land.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
of alleen nederlands? of limburgs? Ook een leuk idee.

het polderpop is tenslotte iets heel anders dan de mijngroeverock. Lekker onder elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Nederlanders waren gewoon dit jaar terecht niet goed genoeg.

Het pakte niet en trok niet
Ik vondt het niveau dit jaar best goed.
Nu heb ik niet gekeken maar luisterde omdat mijn vrouw zat te kijken.

Veel liedjes klinken gewoon vlot.

Ik denk dat Ukraine gaat winnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed idee, werd een beetje dol van die balads...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben ik wel mee eens, de muziekstijlen en het beleven van de muziek is idd te verschillend. Het is eigenlijk appeltje en peertje met elkaar vergelijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hou nou toch op. "Shine" was gewoon een kutnummer. Als je wilt meedoen, stuur dan iets fatsoenlijks in.