Kan ik analooge tv kijken met een smart tv?

Ik zit in een instelling de pvt. Op mijn kamer heb ik nu enkel toegang tot analooge tv. Met analooge tv bedoel ik met een integam kabel van de tv tot in de muur. Kan ik anloog blijven kijken met een nieuwe smart tv?

2 jaar geleden
in: Televisie
1.9K

Antwoorden (1)

Als je met een niet-smart-TV, analoge TV kan kijken, kan je dat ook met een smart-TV, dus JA.
===
Zoals Thecis terecht stelt moet je TV wel een coax-ingang hebben (en analoge tuner), echter hebben alle TV's dat zover ik weet.
Toegevoegd op 04 maart 2022 08:26: tekst
2 jaar geleden
Thecis
2 jaar geleden
Maar 1 voorwaarde, de TV moet een coax aansluiting hebben.
LeonardN
2 jaar geleden
@Thecis Correct enkel zover mijn kennis reikt bestaan er geen smart-TV's zonder coax ingang.
Ben je bekend met Smart-TV's die geen RF-ingang/coax-ingang hebben? Ik was meer verbaasd dat de vrager nog analoge TV kijkt, aangezien aanbieders dat in België en Nederland er dacht ik uit hebben gehaald. En er nu dus enkel digitaal/internet over de coax loopt.
gvrox
2 jaar geleden
Ik denk dat de instelling waar vraagsteller zit zelf een (analoog) TV netwerkje heeft.
LeonardN
2 jaar geleden
@gvrox Ja kan ook, en ik heb in een ziekenhuis wel zoiets gezien als een doorgezet digitenne(DVB-T) signaal welke je dan ook via de coax-ingang oppikte. Kan dus wellicht ook nog dat de vrager eigenlijk digitaal kijkt, maar de onjuiste assumptie heeft dat coax=analoog. Blijft altijd lastig van een afstand en via tekst een verhaal duidelijk te krijgen.
Thecis
2 jaar geleden
@LeonardN
Ik ben ook jiet op de hoogte dat er TVs zijn zonder coax. Maar ik heb me de laatste jaren wat minder verdiept in de nieuwste modern smart tv's. Dus ik weet niet zeker of er tegenwoordig tv's zijn zonder coax.