Is een soundbar met ingebouwde subwoofer beter qua geluid als een soundbar met aparte subwoofer?

2 jaar geleden
in: Televisie
1.1K
TurfGraver
2 jaar geleden
"Beter" zal van meer afhangen dan ingebouwd of niet.
Maar een losse subwoofer kan makkelijker op de juiste plaats in de ruimte geplaatst worden.

Antwoorden (1)

Nee. Met een aparte subwoofer kun je meer genieten van een rondom geluidservaring.

owel een soundbar met ingebouwde of losse subwoofer kent voordelen. Als je kiest voor ingebouwde woofers, dan hoef je niet na te denken over de plaatsing. De soundbar met sub plaats je onder de televisie. De woofers zelf zorgt voor een gedeeltelijke surround-sound ervaring. Het voordeel hiervan is dat je wanden, muren en vloeren vrij houdt van apparatuur. Zo kun je jouw woonkamer dus netjes en opgeruimd houden. Natuurlijk kun je ook kiezen voor een soundbar met losse subwoofer. Het voordeel hiervan is dat je zelf de verdeling van het geluid bepaald. Dat is vooral handig als je wilt kunnen genieten van een rondom geluidservaring. Bijvoorbeeld tijdens het kijken van films of het luisteren naar muziek met warme ondertonen en bassen.
SimonV
2 jaar geleden
TurfGraver
2 jaar geleden
KeesWim, bij lage frequenties kunnen we slecht richting bepalen maar afstand tot luisteraar en plaatst in de ruimte hebben wel degelijk invloed op de weergave van lage frequenties.