Is er bij expedite Robinson een expert?

Zonder echt kennis van de natuur en producten is het gevaarlijk om sommige dingen te eten, denk bv aan een zee-egel, hier kun je 1 deel van eten.

Is er bij expeditie Robinson een expert die zegt of ze, hetgeen dat ze gevangen hebben, wel kunnen eten, of maar 1 ding, en hoe ze het moeten bereiden?

2 jaar geleden
in: Televisie
1.3K

Het beste antwoord

Niet ter plekke. Vooraf krijgen de kandidaten krijgen advies over wat ze kunnen eten op het eiland. Soms zijn er deelnemers die al redelijk expert zijn en precies weten wat wel en niet giftig is.
Toch zijn er mensen die tegen advies in bijvoorbeeld bamboe gaan eten. Hoewel bamboe je een vol gevoel geeft door de hoeveelheid suiker, loop je het risico een bamboebal in je maag krijgen. Deze kan in de darmen terecht komen met een obstructie als gevolg.

Tijdens de opnames is wel een arts aanwezig.
SimonV