Hoe heet dat TV-programma waarin de deelnemers werden gedropt in Thailand?

Ik weet niet meer of het een Vlaamse of Nederlandse televisie progamma was maar bassicly ging het om een race in het buitebland (ik dacht Thailand) er waren een 4tal groepen, die weren gedropt en om ter snelst moesten ze naar de eindbestemming. Ze hadden een rugzak met hun essentiële benodigdheden, een laag budget waarmee ze moesten mee toekomen om eten en drinken te kopen tot ze aan een waypoint aankwamen om hun portemonnee bij te vullen. Ze mochten liften, bij mensen thuis slapen maar het doel was als eerste aankomen om de hoofdprijs van zoveel euro's te winnen.
Iemand die kent???

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Televisie
4.7K

Het beste antwoord

Je bedoelt Peking Express, denk ik.
In Peking Express reizen acht koppels liftend door een aantal landen, waarbij de kandidaten voornamelijk op elkaar en de bevolking aangewezen zijn.
De kandidaten moeten racen in verschillende etappes om te voorkomen dat ze geëlimineerd worden, want het koppel dat als laatste aankomt valt af en moet het spel verlaten.
Tijdens de verschillende etappes kunnen de kandidaten amuletten, een voorsprong in de race of een vrijgeleide winnen om niet het spel te moeten verlaten. Deze prijzen vallen te winnen bij opdrachten die altijd aansluiten bij het land dat ze bezoeken.
SimonV
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dit was het! Dankjewel!
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Dat was een leuke serie. Vooral het eerste seizoen. Met die mafklapper Reinier.

Andere antwoorden (1)

Ik ken dit concept van de fantastische serie 'Race accross the World' waarin 5 koppels zo snel mogelijk van Londen in Singapore moeten komen zonder gebruik van vliegtuig en telefoon en met een klein budget. Mocht dit niet zijn wat je zoekt, dan kan ik de serie alsnog van harte aanbevelen.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Oké zal ik eens checken Dankje