Hoe heet dit kinderprogramma?

Ik herinnerde me opeens een televisieprogramma voor kinderen wat ik keek in ongeveer 2005 tot 2012.
Het was van animatie (of klei). De opening had een leuk muziekje en er kwamen vooral mensen, maar ook wel dieren in voor. Ik weet niet op het origineel Nederlands was, maar ik keek het wel altijd in het Nederlands. Ik kan me een aflevering herinneren dat ze een ei vonden ofzo, en dat dat ei begon te lopen. Ik had dit programma ook op dvd, in het Nederlands. Ik heb geen idee meer op welke zender dit was (niet disneyxd of nickelodeon, dat keek ik nooit). Het programma was voor peuters en kleuters en ik kan me niet herinneren dat de personages in het programma tegen ons thuis praatten (zoals bijvoorbeeld dora).
Herkent iemand dit programma? Alvast bedankt :)

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Televisie
2K

Antwoorden (1)

Misschien bedoel je Plonsters. Dat gaat over drie kleine kleurrijke wezentjes die gemaakt zijn van boetseerklei en heel gemakkelijk van vorm kunnen veranderen. De serie werd geproduceerd in 1987 en 1988 in Duitsland, maar bevat alleen fantasietaal en is daarom ongewijzigd in diverse landen over de hele wereld op de televisie gekomen. Er kwam bijvoorbeeld in 2013 op Goeie Vraag een vraag over, dus kennelijk was het rond die tijd ook op tv te zien: https://www.startpagina.nl/v/entertainment/stripboeken-tekenfilms/vraag/429504/tekenfilm-plonsters/
Amadea