Hoe wordt animatie gemaakt?

Want ik kijk nu naar Net 5 en daar lijken het net echte mensen.

3 jaar geleden
in: Televisie
1.3K
LeonardN
3 jaar geleden
Het zou duidelijk zijn als je uitlegt dat het gaat om de film The Adventures of Tintin.
Zo wordt/werd het gedaan zonder motion capture
https://www.youtube.com/watch?v=5TqPl3MSSow De film waaraan jij refereert doet het met motion capture.
https://www.youtube.com/watch?v=5OGWPtaUOok&t=189s
Maar naast de beweging van de gezichten die gefilmd wordt, worden er dus nog steeds hele gedetailleerde 3d modellen gemaakt. Betere voorbeelden dan de film die jij geeft imo:
https://www.youtube.com/watch?v=-xL5ogM4bOo

Antwoorden (2)

Er zijn sowieso veel bewerkingsprogramma's waarmee je afbeeldingen van mensen en dieren wat abstracter kun maken. De gezichten worden wat gladder en lijken wat meer op kunststof, maar dat heb je binnen de programma's zelf in de hand. Als je zulke afbeeldingen hebt gemaakt kan je ze met speciale programma's animeren. De ouderwetse tekenfilmpjes met hele series aparte afbeeldinkjes heb je dus niet meer nodig. Voor elk doel wat je wilt bereiken heb je een computerprogramma. Juist nu de computers zo supersnel zijn wordt er steeds meer gebruik van gemaakt.
On-line kan je het zelf al proberen (zie link) om een animatie te maken.
1.Zoek een video op waarvan je een animatie wil maken. Maximale lengte van de video: 15 minuten.
2.Ga naar Giphy Gif Maker.
3.Plak het webadres van de video in het venster, of klik op Browse om een video te uploaden.
4.Je ziet nu de video in het venster. Regel met de schuifbalken het startpunt en de lengte van je animatie. Zonodig kun je ook een tekst toevoegen.
5.Klik op Create Gif om de animatie te maken.
6.De animatie kan worden gedeeld op sociale netwerken, of via een code in websites worden geplaatst. Zo kun je de animatie downloaden:
Windows: klik op de animatie met de rechtermuis en kies Afbeelding opslaan als.
Mac: Druk de Ctrl-toets in, en klik op de animatie. Kies Afbeelding opslaan als...

https://www.webwijzer.nl/video/animaties-maken.html
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
LeonardN
3 jaar geleden
Komt ook vooral door de vraag, maar het gaat over de film Tintin die op moment van plaatsen op Net 5 draait.
Dat is dus een compleet 3d gemodelleerde film met motion cap animatie.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@LeonardN
De vraag wordt algemeen gesteld zonder een voorbeeld te geven en zo wordt het antwoord heel algemeen gegeven.
LeonardN
3 jaar geleden
Nee. Als je twee tellen over de vraag nadenkt kan de vraag nooit om GIF-creatie gaan. Het gaat blijkbaar om een animatiefilm die op TV afspeelt, waarbij iets net op echte mensen lijkt.
Het antwoord ook in algemene zin heeft dus niks met jouw antwoord vandoen.
Dat zou een antwoord zijn op de vraag, "Hoe maak ik een GIF van een bestaande video?" Of zie jij het voor je dat iemand op TV Net5 kijkt en dan een GIF ziet van een video van mensen en dan verbaasd is dat dit net lijkt op echte mensen?! Hoe dan? Kijk ik heb ff gecheckt op Net5 waar het om ging. Maar ook als je dat niet doet is het niet uit te leggen dat je op video>GIF komt. Min blijft staan. Het gaat definitief niet over het creëren van een GIF.
Je hebt het over de film The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn, een film van Steven Spielberg uit 2011. Voor deze animatiefilm is gebruikgemaakt van echte acteurs wat ervoor zorgt dat de animatiefiguren er heel menselijk uitzien. Acteur Jamie Bell speelde de rol van Kuifje. De techniek heet performance capture.

Op https://nl.wikipedia.org/wiki/The_Adventures_of_Tintin:_The_Secret_of_the_Unicorn_(film) vind je over deze bijzondere manier van opnemen:

'Hoewel het om een 3D-animatiefilm gaat, werd er tijdens de opnamen gebruikgemaakt van echte acteurs. Deze performance capture-techniek is een verbeterde methode van motion capture, die eerder al toegepast werd in films zoals Beowulf (2007) en Avatar (2009). Als resultaat krijgt men, voor het eerst in de geschiedenis van de animatiefilm, zeer realistische menselijke gelaatsuitdrukkingen en nog vlottere bewegingen van de anders karikaturale stripfiguren, zonder afbreuk te doen aan de oorspronkelijke tekeningen uit de gedrukte stripverhalen van Hergé. Het hondje van Kuifje, Snowy (Nederlands: Bobbie), werd volledig door een computer geanimeerd.'
Antoni