Bij welke tv-serie hoort dit liedje over de grote en de kleine?

Ik wil naam van tv serie weten maar als ik de tekst van het intro liedje intik op google wordt er niet bij vermeld bij welk programma het hoort . Dit is de tekst van het intro liedje

De grote en de klene waar komen ze vandaag
De grote en de kleine misschien wel van de maan
De grote en de kleine die willen wel weer weg
Maar de grote en de kleine die hebben altijd pech

3 jaar geleden
in: Televisie
30.4K

Antwoorden (2)

Daarover is te vinden dat de titel "De grote en de kleine" luidde en het eind jaren tachtig van de vorige eeuw onderdeel was van Villa Achterwerk.

Het was een met klei gemaakte animatieserie over een vliegende schotel die waggelend landt, waarna er een groot en een klein balletje uit kwamen rollen. Die balletjes ontplooien zich tot twee marsmannetjes (een soort Grobbekuikens) die vervolgens avonturen beleven. Aan het eind rollen ze weer tot balletjes en de schotel in om weg te vliegen.
. . .
Het kan niet kloppen dat het uit Villa Achterwerk zou komen, want dat kwam pas een paar jaar later. Kennelijk was het toch een zelfstandig kindertelevisieprogramma, van een minuut of vijf net voor kinderbedtijd.
Toegevoegd op 16 december 2020 22:56: tekst
Amadea
3 jaar geleden
De Holle Bolle Boom (1975-1978).
Presentatie: Peter Blanker.
Andere bekende personen uit het programma: Leontien Ceulemans en Hans Otjes ("Manus van Alles").
een jaar geleden