wat is het best bekeken programma ooit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
22.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beide

Het beste antwoord

Het best bekeken televisieprogramma in Nederland ooit is de voetbalwedstrijd Nederland-Argentinië op het WK in 1998.

Voetbalwedstrijden scoren steevast hoog qua kijkcijfers, vooral als het wedstrijden van het Nederlands elftal betreft. Met het grote aantal televisiezenders dat tegenwoordig
bestaat, worden de kijkers normaal gesproken verdeeld over een groot aantal zenders, maar als Oranje speelt zijn we met zijn allen de twaalfde man voor de buis. Het best bekeken tv-programma in de Nederlandse geschiedenis is niet voor niks de halve finale Nederland - Argentinië op het wereldkampioenschap voetbal in 1998 in Frankrijk met niet minder dan 11,7 miljoen tv-kijkers.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In Nederland was dat de uitzending van Peter R. de Vries over Natalee Holloway toen hij geheime-camera-beelden uitzond van Joran van der Sloot. Dat werd door ruim 7.000.000 Nederlanders bekeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"open het dorp" met mies bouwman

Toegevoegd na 3 minuten:
o
Open het Dorp. Het doel was geld in te zamelen voor de bouw van een gehandicaptendorp in Arnhem. Gedurende een 23 uur durende radio- en televisie-uitzending werd 16,4 miljoen gulden ingezameld, een bedrag dat later opliep tot ruim 50 miljoen gulden. Dit waren voor die reclameloze tijd spectaculair hoge bedragen. In 1993 werd zij door

Toegevoegd na 5 minuten:
. In 1993 werd zij door Koningin Beatrix benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan me nog wel herinneren de landing op de maan in 1969.
Daar stonden wij s,nachts voor op,en een buurman die geen tv had kwam bij ons kijken.
Maar of er toen al kijkcijfers werden bijgehouden weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel herkenbaar dit antwoord Eef! Er zullen toen ook vele miljoenen hebben gekeken. Kan het me trouwens ook goed herinneren. We hadden toen zelf nog geen TV en ook wij stonden 's nachts op en gingen bij de buren kijken. Op een ouwe krakkemigge televisie konden we het zien. Het programma werd toen gepresenteerd door Henk Terlingen die toen ook bekend was als "Apollo Henkie".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij om een uur of 4 s,nachts,en alles in zwart wit.
Het was een sensatie toen voor die tijd.