Waar staat (stond) de Ark van Stekeltje?

Hi, waar staat of stond de welbekende ark van Stekeltje uit het gelijknamige programma. Ik heb de dierentuin van Amersfoort in mijn hoofd, klopt dat?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Televisie
3.2K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat was een heel groot geheim.
Ik heb gehoord dat die joekel van een boot in een achtertuin heeft gestaan.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het is lang geheim gebleven, maar toch uitgelekt. Het is maar aan een paar mensen bekend waar stekeltje 't egeltje de ark gevonden heeft.
Ergens op een plekje dat nog niemand heeft ontdekt,
Daar is een geheimpje dat nog nooit is uitgelekt
Tot op een dag in dierenland het nieuws werd uitgezonden
Stekeltje het egeltje heeft een ark gevonden
(Een hark)
Nee een ark, een joekel van een boot
En alle dieren kleine en groot de zieken en gezonde
De zwakken en gewonde
Zijn welkom in de ark, Welkom in de ark, Welkom in de ark van Stekeltje
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+++ Leuk +++

Antwoorden (2)

Dat is een groot geheim! Niemand weet waar de Ark van Stekeltje staat, behalve Stekeltje zelf en de Rode Buurvrouw...
---
De Ark
Stekeltje is de bewoner van de ark. Samen met de Rode Buurvrouw vangt hij zieke, zwakke, gezonde, gewonde dieren en dieren die alleen zijn, op. Niemand weet waar de Ark van Stekeltje staat. Alleen Stekeltje zelf en de Rode Buurvrouw. In het boek van de Ark staat een raadsel. Het raadsel gaat altijd over een speciaal dier. Stekeltje belt altijd zijn vriendje Hoorntje op, omdat Hoorntje alle dieren kent. Die gaat dan op onderzoek uit.
---
Dankzij het antwoord van JoanDArc dacht ik er aan: dit kinderprogramma werd uitgezonden door de EO, de muziek is van Elly Zuiderveld-Nieman en Rikkert Zuiderveld. (Elly zong in de jaren '60 het duet [Meester..] Prikkebeen met Boudewijn de Groot).
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Daarnet was je er nog niet ::))
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1 minuut is ook wel een marginaal verschil! :P
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Yes my lover is there!
Oh excuus, vertaling: Ja, mijn ...geliefde minnaar is er!
De Ark van Stekeltje was een Nederlands kinderprogramma dat werd uitgezonden door de televisieomroep EO. Het werd uitgezonden in de jaren negentig. De hoofdpersoon Stekeltje is een egeltje.
Stekeltje is de bewoner van de ark. Samen met de Rode Buurvrouw vangt hij zieke, zwakke, gezonde, gewonde dieren en dieren die alleen zijn, op. Niemand weet waar de Ark van Stekeltje staat. Alleen Stekeltje zelf en de Rode Buurvrouw.
De ark waarvan je dacht dat je deze in Amersfoort gezien zou hebben is de grote Bijbelse verhalen ark. Die heeft o.a. gelegen in Elburg, in Hoorn en in Urk. Daarna naar Zwartsluis in het dok omdat er brand was uitgebroken.
Het gevaarte is gebaseerd op de verhalen van Stekeltje.