Hoe kan het dat Celine Dion in 1988 uit kon komen bij het eurovisie songfestival voor Zwitserland?

Celine Dion won in 1988 met het liedje Ne Partez Pas Sans Moi. Ze is echter geboren in Charlemagne in Canada. Hoe kan het zijn dat ze dan toch uitkwam voor Zwitserland?

5 jaar geleden
in: Televisie
15.4K

Het beste antwoord

De nationaliteit van iemand doet er niet toe.
Daarom kon de Canadese Céline Dion inderdaad Zwitserland vertegenwoordigen, en de Australische Olivia Newton-John het Verenigd Koninkrijk.
Ook enkele kleinere landen, zoals Monaco en Luxemburg, namen vaak hun toevlucht tot buitenlandse artiesten.
SimonV