Welk seizoen van WIDM is het meest geschikt voor iemand die het nog nooit heeft gezien?

Ik heb een vriend die graag wil beginnen met het kijken van Wie is de Mol. Hij heeft enkel een paar afleveringen van vorige seizoenen gezien maar wat hem tegen hield verder te kijken is dat hij het spel niet echt snapte. Hij heeft mij gevraagd met welk seizoen hij het beste kan beginnen met kijken. Hij is dus opzoek naar een seizoen waarin het spel duidelijk wordt uitgelegd voor mensen die het nog nooit hebben gezien en de opdrachten niet al te ingewikkeld zijn. Ook wil ik hem een seizoen aanraden dat spennend genoeg is zodat het hem blijft boeien, om deze reden vind ik zelf de eerste seizoenen ongeschikt doordat het knappen montagewerk en de spanning van tegenwoordig het programma typeren en interessant houden. Ik weet niet welk seizoen ik moet aanraden omdat ik ze te lang geleden heb gezien. Mijn vraag is dus welk seizoen/seizoenen van WIDM is/zijn het meest geschikt voor iemand die het nog nooit heeft gezien? Dit zijn de belangrijkste punten:
- Duidelijke uitleg van het hele spel
- ‎Simpele opdrachten
- ‎Professioneel montagewerk
- ‎Spannende en leuke opdrachten
- ‎Geen twists of ingewikkelde spelelementen (zwarte vrijstelling, topitos, de kandidaten blijken in vijf landen te zijn...)
Voor de duidelijkheid, ik vraag niet naar wat jou favoriete seizoen is. Ik zoek gewoon een seizoen dat voldoet aan zo veel mogelijk van de criteria. Het belangrijkste is dat het spel duidelijk wordt uitgelegd tijdens het seizoen.
Welke WIDM-expert kan helpen??
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Televisie
1.8K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ben zelf begonnen met kijken in seizoen 12, en voor mij is het zonder dat ik uitleg oid heb opgezocht prima duidelijk

Antwoorden (2)

Ik denk dat een van de laatste (dus de meest recente) seizoenen het best zijn om te zien. Ik zou ook gewoon even opzoeken wat eigenlijk de spelregels zijn. IK vind het eigenlijk juist grappig dat ze dit seizoen waren verdeeld over verschillende landen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik vind juist dat er tegenwoordig te veel van uit wordt gegaan dat de kijker het spel kent. Ik zoek juist seizoenen waar alles over spel duidelijk wordt uitgelegd.
Ik zou hem aanraden een van de eerste seizoenen te kijken. Toen werd het spel nl. nog niet met bekende Nederlanders gespeeld en kwam met name de rol van de Mol veel duidelijkere tot uiting. Je kon toen ook als kijker nog vrij goed de molstreken ontmaskeren, wat ik tegenwoordig vrijwel onmogelijk vind.