Hoe zet is dvd materiaal vanuit mijn computer op een schijf?

Ik heb een aantal oude afleveringen van Het Huis Anubis op mijn Computer staan. Het probleem is dat dat al het dvd materiaal is. Dus niet alleen de video's maar ook de bestanden voor bijvoorbeeld het DVD menu enzo. Kan ik dat op een schijf zetten dat het op mijn DVD kan afspelen en hoe dan?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Televisie
1.3K

Het beste antwoord

Door het te branden met een brandprogamma. In Windows Media Player zit deze ingebouwd. Daarnaast zijn er andere gratis brandprogramma's te vinden op internet.

Als het het rauwe DVD-materiaal is dan kan je dat gewoon direct branden op DVD. Een .ISO bijvoorbeeld kan je met elk brandprogramma direct branden (pas op dat je niet de ISO als bestand zelf brandt, maar dat je een ISO kiest en het brandprogramma de ISO opent).

Als het een map is met AUDIO_TS en VIDEO_TS dan kan het ook direct. Als de map Audio_TS ontbreekt moet je deze aanmaken en meebranden. Als je een losse map hebt met de .VOB, IFO bestanden kan je deze hernoemen naar VIDEO_TS.

Zorg dus dat dit de structuur is:
DVD
-AUDIO_TS(leeg maar de map moet aanwezig zijn!)
-VIDEO_TS
--VTS_01_1.VOB
--VTS_01_2.VOB

https://www.dvd-guides.com/images/guides/dvdstructure.png
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hartelijk dank. Daar kan ik zeker wat mee. Zowel de Audio_TS als de Video_TS is aanwezig. Moet ik maandag maar ff langs de action om een stapeltje dvd's te halen.
LeonardN
6 jaar geleden
Brand eerst 1 DVD test hem op je speler die bij de TV staat (Niet op je PC, dat werkt altijd). En ga dan pas verder. Je hebt zo een stapel verbrandt zonder succes.