wat is het maximum bedrag dat je kunt winnen bij `1 tegen 100`?

ik zat te kijken naar dit programma en vroeg me dat ineens af!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Televisie
1.6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
https://www.startpagina.nl/v/wetenschap/wiskunde/vraag/10340/maximale-winnen-100

Het beste antwoord

De kandidaten 1 voor 1 wegspelen en bij de laatste vraag de verdubbelaar en geen escapes inzetten.

excel:
kolom A getallen van 0 tot 100, kolom B formule 50.000/(100-A), deze getallen naar beneden afronden en de som er van nemen, daar weer 50.000 bij optellen en je bent er!

309.325 euro
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+Ongeveer hetzelfde als
https://www.startpagina.nl/v/wetenschap/wiskunde/vraag/10340/maximale-winnen-100
maar jij bent de verdubbelaar niet vergeten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Waarom afronden naar beneden? Elk bedrag wordt per ronde bij geschreven bij de winst rekening van de kandidaat. Dus bij elke stap goed afronden volgends de regels. Of staat er iets in de spelregels over afronden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik zie nog iets (of ik denk iets te zien). 0-100 geeft 101 berekeningen en problematischer geeft de laatste malen delen door 0. kolom A getallen van 0 tot 99?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik ben helaas geen rekenwonder, maar het komt ook wel eens voor dat er nog 1 tegenspeler is en dat kan wel een tijd doorgaan.
heeft dat ook invloed op het bedrag?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee. Niet zoals we het hier berekenen, en volgens mij ook niet volgens de regels van het spel.