Is het programma "Lekker Slim" gespeeld, of zijn ze echt zo dom dat ze denken dat Portugal aan 4 landen grenst?

Als er niks op tv is, dan kijkt ik wel een stukjes van "Lekker Slim".
Soms geloof ik gewoon niet dat die mensen zulke antwoorden kunnen geven, en dus vraag ik me af of het gespeeld is of dat ze echt zo dom zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
6.6K

Het beste antwoord

Het is volgens mij echt, de vraag wordt aan c.a. 8 duo's gesteld en 1 van de acht is een geschikt antwoord voor de uitzending. Het meest opzienbarend antwoord wordt uiteraard gebruikt en dat is dan voor de kijkcijfers (Sommige deelnemers zijn minder slim dan de dames)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (21)

Het schijnt dat ze echt zijn...

En sommige zijn echt heel heel heel dom...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het 1 keer gezien en zoveel stomme dingen gezien dat het niet echt kan zijn. Ik geloof er helemaal niets van als ik die antwoorden toen zag. Ik was er ook snel klaar mee.
Alles voor de kijkcijfers denk ik dan maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja inderdaad een tenenkrommend programma. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zal iemand zich dom voordoen.Dan mag daar wel heel veel geld tegenover staan.Het doet je reputatie geen goed.
Laat ik voorop stellen dat het thuis altijd makkelijker meespelen is dan wanneer je zelf op de stoel zit.

Het kan zo zijn dat iemand het gewoon niet weet, wat voou jou (en mij) algemene kennis is, is voor een ander volledig onbekend. Ik vraag mij af of een wat ouder iemand die niet bereisd is, het antwoord zou weten. Wanneer je er niet in bent geïnteresseerd, hoef je het ook niet te weten (behalve als je in een spelshow zit)...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb jij dit bewuste programma wel eens gezien?
De dames komen nog niet uit de vraag: Hoe veel dagen duurt de vierdaagse?...........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor sommige lopers duurt de vierdaagse minder dan 4 dagen, voor de feestgangers is het een week. Zonder dollen, dan ben je echt wel heel erg dom.
Ik dacht eerst dat het meeste gespeeld is.
Tot mijn schrik is het grotendeels andersom.
De beste vrouwen die aan dat programma meedoen weten zulke 'eenvoudige' dingen echt niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige mensen zijn lijken dom. Ik heb het programma ook wel eens gekeken, en ik heb mij er ook over verbaasd. Meiden met een leuke baan schenen ineens niet meer te weten waar Zuid-Afrika ligt.

Maar als ik hier zo eens lees op goeie vraag, hoe mensen hun antwoord formuleren, dan krijg ik het vermoeden dat het opleidingsniveau niet meer diezelfde als pakweg 30 jaar geleden.

Hoeveel volwassene kunnen zonder kaart of Tom-Tom nog naar een onbekende plaats rijden in ons land....?! Ik krijg echt het vermoeden dat sommige mensen echt niet meer weten. Feitelijk is dat diep triest
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je noemt als voorbeeld topografie.Maar ha toen ik op school zat vond ik dat zo wezenloos saai.

( ik keek naar buiten via het raam naar de bloemetjes en bijtjes )

Op mn dertigste ( laatst dus ) moest ik google maps gebruiken om te kijken waar gelderland lag.

( ja waar het bos is dat weet ik dan wel )

Maar wat nu dom is in het leven ? Hans teeuwen die zei ook op tv dat ie heel selectief is in wat ie nu wel aan informatie absorbeert en wat nu precies niet )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan me niet voorstellen dat het nep is, je moet wel graag op tv komen als je het er voor over hebt zo dom over te komen.
Je moet de volgende dag wel weer op je werk verschijnen
anneliez
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Ik kan me niet voorstellen dat t echt is. Zoooow dom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je vroeger wel eens naar het programma van De Vakantierman (Frits Bom) gekeken? Hij zocht dan Nederlanders op vakantie in het buitenland op en liet ze op een grote wereldkaart aanwijzen wáár ze nu eigenlijk met vakantie waren. Nu weet ik wel dat ze alleen opnamen van de stomsten uitzonden, maar ik heb zelden zo gelachen. Die mensen hadden echt geen flauw idee waar ze zich bevonden. Het zou me dus totaal niet verbazen als dit bij "Lekker Slim" echt is.
13 jaar geleden
Het gaat bij lekker slim als volgt. Ze vragen dei meiden een hele lange tijd uit met de meest uiteenlopende vragen. En als ze murw zijn komen er antwoorden die volslagen fout zijn en ALLEEN die antwoorden zenden ze uit. Het zijn normale meiden en dan wel niet bijster de intelligentste, maak ze murw door heel veel vragen af te vuren. En haal ze onder valse voorwendselen naar de studio, laat ze tekenen dat ze geen poot hebben om op te staan achteraf. Zo doe je dat als programmamaker. En dan maak je de mensen die je zo hard nodig hebt af en de kijkcijfers brengen geld in het laatje. En laat het meteen vallen als de cijfers teruglopen, zo doen ze dat.

Dus die zijn NIET dom en ze worden ronduit voor gek gezet door mee te doen. Voor een paar 100 euro doen die meiden alles. Nou ja, bijna alles.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
k ken iemand die auditie heeft gedaan n ze krijgen wel betaald voor domme antwoorden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meiden daar zijn niet 'echt' dom, ze doen vaak alsof.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk is dit gespeeld. En wij Belgen en Nederlanders willen zoiets zien, om dan te denken "weten die dat nu echt niet". En dat is nu nét de bedoeling! Ze willen dat er over hen gepraat wordt. Als er over hen gepraat wordt, kunnen ze misschien beroemd worden en bij de media komen werken... Daar draait het om.

Soms ligt het er echt vingerdik op dat het gespeeld is. Ik heb ooit zo eens een aflevering van "Lekker slim" gezien op de nederlandse tv, en toen vroeg men "hoe heet deze dame" en dat was de koningin van Nederland, Beatrix dus. En die wisten dat niet. Mij ga je niet vertellen, als je in Nederland woont, dat je dat niet weet. Dus dat stukje dat ik toen gezien heb, was het ultieme bewijs: er is iets mis met "Lekker slim", met name dat het goede acteurs zijn.

Zelfs gans belgie weet aan de hand van een foto van jullie koningin, dat het beatrix is, en iemand die gans haar leven in Nederland woont, weet dat niet. Kom zeg... Dus het is allemaal opgezet spel daar !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof wel dat het echt is, maar er is waarschijnlijk wel veel meer opgenomen dan wordt uitgezonden. En op die manier vertekent wel ons beeld...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is echt waar dat die meisjes zo dom zijn. Want voor elk goed antwoord krijgen hun leuke cadeaus dus het zou een beetje raar zijn als ze expres een verkeerd antwoord geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je lekker slim bent,dan weet je het antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben bang dat ze echt zo dom zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het echt is. Maar (nu komt het) ze stellen veel meer vragen dan op tv komt. Daardoor worden de echt domme antwoorden er uit gefilterd en de vragen die ze goed hebben worden niet geshowd op tv. Zo kun je ze heel dom laten lijken. Terwijl ze eigenlijk alleen maar vrij dom zijn. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mensheid is echt een stuk ,dommer, geworden dan 40 jaar geleden...Ik kan niet anders constateren, helaas.
Per seconde dommer....De tegenhanger van Per seconde wijzer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik denk echt want die taart van lijst 17 zat er ook in.