Waarom staat er bij Hart v Nederland altijd loop?

In de tv gids staat bij Hart v Nederland altijd aangegeven loop.

Toegevoegd na 1 minuut:
Staat meestal bij de uitzending van 22.30 uur.

7 jaar geleden
in: Televisie
4.8K

Het beste antwoord

Een "loop" is een Engels woord (spreek uit: loep). Het betekent dat de uitzending steeds opnieuw wordt herhaald als een cirkel zonder einde. Meestal gebeurt dit 's nachts, dus de vermelding bij de uitzending van 22:30 uur is niet correct.
Antoni
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Weer wat geleerd!
Antoni
7 jaar geleden
Bij een looping kom je ook weer -min of meer- bij het beginpunt uit.
burgos
7 jaar geleden
dank
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Op het programma van de BRT zender één staat "Journaallus". Lus is de Nederlandse vertaling van het eerder genoemde ‘loop’ (Engelse woord). Het houdt in de ‘eindeloze’ herhaling van een programma ‘s nachts, totdat de ochtendprogramma’s weer beginnen.
Antoni
7 jaar geleden
@jodokus52, ik had, toen ik de vraag beantwoordde, gezocht naar een goede vertaling, maar kon toen niet kiezen uit de vele mogelijkheden. Daarom heb ik het maar bij een uitleg gelaten. "Lus" is wel een bruikbare vertaling.