Mijn (nieuwe) samsung tv zegt dat hij zichzelf afsluit over een aantal seconden en ik perse op ok moet drukken Waarom vraagt hij dat?

ik krijg elke dag dezelfde melding dat hij automatisch af gaat sluiten mits ik op ok druk. waar komt dat vandaan?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Televisie
1.3K
Cryofiel
8 jaar geleden
Ik vermoed dat jouw TV doet wat je in je vraag schrijft: hij gaat vanzelf uit, als je dat NIET wilt moet je op OK drukken. En dat hij dus niet doet wat je in de toelichting schrijft: hij gaat vanzelf uit, maar dat doet hij alleen als je op OK drukt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@rvr mits=als Veel mensen denken dat het tenzij betekent. Dat is onjuist.

Het beste antwoord

Is een automatische slaapstandfunctie die je kunt instellen.
Dit is om energie te besparen zodat wanneer je per ongeluk de tv zou laten opstaan hij zichzelf toch zal afsluiten. Hij vraagt je om op OK te drukken voor te weten of je nog altijd tv aan het kijken bent. Dit is dus een optie die je kunt instellen naar bijv. 15min of 2h.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is een milieu/stroombesparingsmaatregel. Het komt vanuit een instelling in de TV.

Toegevoegd na 1 minuut:
Mocht je dit niet meer willen:

http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/1019587