Kan ik een tweede interactieve tv modern op een ander adres gebruiken?

ik heb op het ene adres al een abonnement met internet en digitale interactieve televisie. Op het ander adres alleen internet. Kan ik met een (tweede) televisie modern ook tv kijken op het tweede adres met 1 abonnement?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Televisie
5.4K
gvrox
8 jaar geleden
Wat bedoel je met "tv modern" ? Bij welke provider zit je ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Angelo zal vast een TV- MODEM bedoelen. En ook dat bestaat feitelijk niet. DECODER is de juiste term.

Antwoorden (2)

Als je met tv-modern een decoder bedoelt dan verheldert dat al heel wat.

Maar om antwoord te geven op je vraag; Nee, meestal tot vrijwel nooit gaat het lukken om met een TV-Decoder van een TV/Internetprovider op een ander adres dan het geregistreerde adres TV signalen te decoderen of internettoegang te geven.

Dat komt omdat de decoder de unieke signalen die nodig zijn, de sleutels om te decoderen, alleen binnenkrijgt op het geregistreerde adres en de daarbij horende node of MAC adress ( Media Acces Control code). Zonder overeenkomstige MAC kan de decoder geen decoderingssignalen verwerken en blijft het beeld zwart.

Sluit je zo'n decoder ergens anders aan (een andere wijk, stad of waar ook) dan komt de MAC niet overeen en zal de decoder dus niet gaan werken.
De decoder is door de provider van een MAC adres voorzien wat verhindert dat decoders willekeurig overal ongeoorloofd gebruikt kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, dit kan in de meeste gevallen niet.

Ik heb een tijdje bij de verkoopafdeling van KPN gezeten en het volgende geldt voor vrijwel alle providers.

Je interactieve TV ontvanger is aangesloten op je modem door middel van een internetkabel. Je TV ontvanger communiceert met je modem. Als je betaald voor interactieve TV wordt er een signaal gestuurd naar je modem die toestemming geeft om interactieve TV te kijken. Als je op een adres geen toestemming hebt dan zal je modem geen contact maken met je TV ontvanger en kan je dus geen interactieve TV kijken.

Extra tip als je KPN/Telfort hebt:
Als je op het 2de adres genoegen wilt nemen met een basis zenderpakket van circa 15 zenders dan kan je op het adres waar je nu al een TV abonnement hebt een digitenne bestellen voor 4 euro extra per maand. Deze kan je namelijk wel gebruiken op je andere adres, zelfs op de camping aangezien de ontvangst draadloos is.