wie weet de naam van dit kinder speel programma?

Hallo!
Mijn moeder en ik zijn ons wezenloos aan het zoeken naar de naam van dit kinder speel programma.
Ik heb namelijk ooit als klas mee gedaan aan dit programma.
Ik was alleen jong en kan me er niet veel van herinneren. Daarom hoop ik dat de kleine dingen die ik kan herinneren jullie wel bekend voor komt.
Ik weet dat het twee klassen tegen elkaar speelden. En dat de juf of meester ook tegen elkaar een vragen ronde moest doen.
Op een paar klasgenoten na zat iedereen wel gewoon op de tribune, dus officieel speelde niet de hele klas mee.
Ik weet ook nog dat er altijd een bekende Nederlander in voor kwam. ( bij mij was dat Henk Jan smit, nog met de zonnebril in zijn haar!)
En het laatste wat ik weet is dat de verliezer bitterkoekjes kreeg terwijl de winnende klas een prijs kreeg. (Ik dacht een spellenpakket of iets.)
En dit weet ik niet zeker meer maar als het goed is werd de verliezende juf of meester een soort van geslijmed.
Ik weet ook dat het een speel van de Kro of het ncrv was, want in dat gebouw zaten we.

Gaat er bij iemand een belletje rinkelen?

Toegevoegd na 2 uur:
Dit was zo'n 8 à 9 jaar geleden!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Televisie
3.3K
JulianJDel
9 jaar geleden
Was het niet Slime Time, op Nickelodeon?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tijgereendenclub...?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee helaas zijn dat ze allebei niet :(
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In welk jaar was het ongeveer?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb flink gegoogled en het Nickelodeon-programma Nick Battle komt wel dicht in de buurt... Maar dat is van de afgelopen paar jaar. Aangeven wanneer jij 5 was zou wel handig zijn inderdaad ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oh het is inderdaad wel handig om te zeggen hoelang geleden het was ja.. oeps!
Het was zo'n 8 a 9 jaar geleden!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Update even je vraag met die informatie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik denk aan 'de droomshow'. Maar niet in combinatie met Henkjan Smits.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wellicht was het de BZT-show? Schiet me te binnen... Meen dat daar ook 2 teams waren die het tegen elkaar moesten opnemen. Ik herken je beschrijving, maar kan ook het programma er niet 1 2 3 bij bedenken (als het niet de BZT-show is)! En misschien kom je met deze lijst verder: http://nl.wikipedia.org/wiki/NPO_Zapp#Niet_langer_geprogrammeerd
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zapplive zou ook kunnen, maar dat is waarschijnlijk te kort geleden (begon in 2008).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is het niet Jetix Max? http://nl.wikipedia.org/wiki/Jetix_Max

Antwoorden (2)

Zou het om "Gebuisd" kunnen gaan? Ik herken dat bitterkoejes stukje niet, Maar dat de leraar onder het slijm kwam dat kan ik me nog wel herinneren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat was vermoedelijk Klassewerk, van de KRO. Gepresenteerd door Hans van Willigenburg.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik dacht ook aan klassewerk maar volgens mij was in die tijd Henk-Jan smits nog helemaal niet in de picture.