Waarom moet je nu ineens betalen voor heel veel zenders op de website van RTLXL?

Zoals de titel het al zegt.

Tot mijn grote verbazing zie ik net dat je gewoon moet betalen voor programma's die al een aantal jaar oud zijn. Zoals Voetbalfans, SlimmerIQen, etc. Zelfs voor afleveringen van GTST van een aantal dagen terug moet er al betaald worden, haha

Kan iemand mij uitleggen waarom ze dit doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Televisie
1.6K
Reddie
9 jaar geleden
Voor niets gaat de zon op.
Maar programma's maken kost geld.

Antwoorden (3)

Omdat RTL nou een maal een commerciële omroep is en er geld moet worden verdient
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
RTL heeft eindelijk ontdekt dat veel mensen programma's pas later dan een week terugkijken. Om ervoor te zorgen dat ze niks van deze inkomsten mislopen, moet je nu betalen. Verder bieden ze ook een abonnement aan, die prijzen ze juist nu aan. RTL moet tenslotte ook geld verdienen. Als een programma op de TV is geweest, kan je het daarna nog een week gratis terugkijken. Hierna houdt het op. RTL is niet de enige zender die dit doet, bij uitzending gemist is het ook al. Maar er zijn ook sites waar je wel nog gratis kan kijken ook jaren nadat iets is uitgezonden, ik weet niet welke, maar als iemand iets weet, reageer AUB onder dit bericht.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hmmmm jaaa natuurlijk willen ze geld verdienen. Maar om geld te vragen voor zeer oude programma's is natuurlijk ook wat. Dat werkt toch ook niet, omdat bijna niemand dat doet
Rtl wil geld aan series verdienen en op het moment dat jij iets gratis op internet kijkt dan verdienen ze niks. Zij willen dat je of ervoor op de site betaald of dat je de dvd van die serie koopt.