De inwoners van Utopia moeten voordat ze Utopia binnen kwamen, een borg betalen. Indien ze zelf weggaan, zijn ze deze borg kwijt. Als ze weg worden gestemd , verliezen ze de borg niet.

Alle vaste lasten, zoals hypotheek, ziektekosten ect worden door het bedrijf van John De Mol betaald, zodat ze daar zich geen zorgen over hoeven te maken.

Inderdaad wat mijn voorganger zei, wat er over is aan het einde van Utopia, mag de winnaar hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Natuurlijk, ze zijn het hele jaar op TV, het is een sociaal experiment. Hun familie zijn ook nog steeds geld nodig om van te leven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
hoe kom je daarbij ? graag even onderbouwd dat antwoord.
ronron1212
9 jaar geleden
De deelnemers hebben allemaal een borg moeten betalen om mee te mogen doen Utopia. Deze ligt tussen de 2500 en 25.000 euro per deelnemer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hier was ik ook op gestuit, maar een borg heeft niets met het inkomen te maken. Ook kan ik me herinneren dat ik de 1e episode heb gekeken van Utopia, er zat een zwerver bij notabeen. Hoe zou hij dit bedrag betalen? Volgens mij klopt de helft van dat programma niet.
ronron1212
9 jaar geleden
De regels kloppen echt wel en die zwerver heeft waarschijnlijk dus een kleine borg betaald. Maar daar gaat de vraag niet over krijgen ze geld dat is de vraag en volgens mij krijgen ze geen geld. Alleen de winnaar krijgt een zakgeld
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De hoogte van de borg is afgestemd op de draagkracht (inkomen, vermogen etc.) van de inwoners op het moment dat ze Utopia ingaan. (Dit werd o.a. bij shownieuws verteld.)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Min want > http://nl.wikipedia.org/wiki/Non_sequitur