Hoe heet deze tv serie met 4 mannen in pak ex-militair?

We denken dat hij een aantal jaar geleden op tv was (of misschien via internet gekeken).

Wat we nog weten:
Het ging om 4 (denken we) mannen, die vrij slik gekleed waren in pak.
Ze waren ex militair (misschien marine oid), en gingen op bepaalde missies in verschillende landen (bijvoorbeeld: mensen bevrijden).
Er was een Ier met een drankprobleem bij, en iemand die goed was in martial arts.
Mogelijk is er maar 1 seizoen van geweest, maar we komen er niet meer op hoe de serie heette. Hij is van eind jaren 90, of waarschijnlijk begin 00 (dus niet the A team ;-) )

Toegevoegd na 1 uur:
Met "slik" bedoel ik stijlvol

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Televisie
1.9K
Amadea
9 jaar geleden
Wat bedoel je met 'slik'? Is dat chique, of strak?

Antwoorden (2)

Jag?? Dat is het eerst wat in mijn hoofd opkomt..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jag waren marine advocaten geen Ier en ook geen halve ninja
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bovendien vele jaargangen.
Deze serie heet Leverage.

In het blog op http://iscreenyouscreen.blogspot.nl/2009/07/leverage-is-a-team-yes-yes-it-is.html worden de overeenkomsten tussen The A-Team en Leverage ook opgemerkt.

Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Leverage_(televisieserie)

Toegevoegd na 13 minuten:
Op http://en.wikipedia.org/wiki/Leverage_(TV_series) is te lezen dat Nathan "Nate" Ford, gespeeld door Timothy Hutton, het drankprobleem heeft en Eliot Spencer, gespeeld door Christian Kane, de martial arts expert is.
Antoni
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Leverage is een geweldige serie, niet wat ik bedoelde helaas...
Antoni
9 jaar geleden
Jammer! De (vele) overeenkomsten met de beschrijving van de serie in je vraag vind ik dan overigens wel erg opvallend... Blijkbaar gebruiken schrijvers van verschillende televisieseries vaak vergelijkbare karakters, onderwerpen en plots.