Waar doen ze nooit de lamp aan in CSI?

In allemaal crime scenes afleveringen zie je dat de investigators in bv. een huis met zaklampen lopen. Maar ik vraag me af waarom ze niet gewoon de lamp aan foen in die ruimte. Dat is toch makkelijker?!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Televisie
1.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Haha, wat een leuke vraag. Er zijn meer van dat soort programma's waar ze ook in bijvoorbeeld het lab of een autopsieruimte bijna in het donker staan. Vind ik altijd erg ongeloofwaardig overkomen :-)
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Ja !
Goeie Vraag +

Antwoorden (3)

Een van de reden is omdat ze het spannend willen houden. Net als muziek wat er onder geplaatst is. Meestal als je een film zou kijken zonder die toevoegingen zou je het veel minder spannend vinden om te kijken. Vaak maakt bijvoorbeeld de muziek een film veel enger / spannender dan als dat er niet onder zou zitten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er is een verschil tussen de meerdere varianten van CSI.

Bij CSI Miami wordt relatief veel in het licht gewerkt. Bij SCI NY iets meer in het duister en bij de CSI crime scene investigation wordt het meest in het donker gewerkt. Deze serie bevat ook het minste kleur.

Persoonlijk vind ik CSI Miami het leukst doordat hier veel kleur in zit en luchtig gebracht wordt. Maar door de verschillende series te bekijken kun je merken dat het duister meer spanning geeft. Het komt serieuzer over, vrolijke details zijn minder zichtbaar.

Het werken met een zaklamp brengt meer spanning dan even een lichtschakelaar omzetten. In het licht van een zaklamp zie je weinig. Je ziet vooral de plek waar je op schijnt. Hierdoor kan er veel in de omgeving gebeuren zonder dat het te zien is. Er zou bijvoorbeeld iemand in een hoek kunnen zitten zonder dat je hem meteen ziet. Op deze manier speelt de serie in op de gedachten en gevoelens van de kijker. Het is mysterieus en laat de kijker meedenken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Even buiten beschouwing latend dat je het over een TV programma hebt.

Omdat er op het lichtknopje mogelijk vingerafdrukken (van een verdachte) te vinden zijn. De technische recherche gaat nooit meteen aan de slag met poeder en dergelijke. Die kijken eerst rond wat voor sporen er te vinden zouden kunnen zijn voordat er rond gespoten word met Luminol en gesmeerd word met poeders.
Dit zou andere sporen kunnen beschadigen.