Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In welke taal is de Heineken reclame?

Het gaat om de nieuwe met voornamelijk mannen op een boot.
Naam van de reclame is the odyssey.
Maar taal kan ik niet vinden!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Televisie
1.5K
Amadea
10 jaar geleden
Bedoel je het lied, of de aan het eind gespróken tekst?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er wordt geen taal gesproken in de reclame van Heineken (uitgezonderd het lied, wat overigens Portugees is). Dit is expres gedaan, zo kan de reclame in elk land waar Heineken te koop is uitgezonden worden zonder dat er ondertitels of voice-over nodig is. Alleen het laatste shot waarop het Heineken logo is te zien staat vaak nog een boodschap in de taal die in het land gesproken wordt.
Er is wat kritiek op de reclame geweest (in de geest van: de mannen zijn zo nep als hun baarden) en daarom heeft Heineken een nieuwe reclame gemaakt, waarbij zogenaamd de castingtapes getoond worden. In deze reclame wordt alleen Engels gesproken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het liedje is Portugees.

Toegevoegd na 1 minuut:
ik zie de bronnen niet, nu wel denk ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De enige tekst die ik in de reclame gesproken hoor worden komt uit de mond van de kapitein, aan het eind gebeurt dat. De kapitein wordt gespeeld door de Macedonische acteur Meto Jovanovski. Hij zegt in het Servisch: "To nemoze biti jedan covek".

Toegevoegd na 4 minuten:
En de betekenis van die zin is: Het kan niet één man zijn.
(Lees meer...)
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en die vrouw die hem vraagt: "Wie is die man?" ;)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding